Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 28 december 2007

Dagens träning

Av Larsson - 28 december 2007 13:44


Nu är vi på G när det gäller träning! Jag är triggad och Grabbarna bara vill vill vill :)

Idag blev det inomhusträning efter promenaden och Gusten fick köra:

  • Diverse liggövningar.
  • Stabilitetsträning i apport/sitt. Det här har varit en svårighet för honom - så fort han tagit apporten i munnen så har gumpen åkt upp! Att komma in med apporten och sätta sig har dock fungerat. Ja, ibland blir man inte klok på den lille knäppvätten *suck*. Men idag tror jag att jag kom på rätt trigger för att få honom att lägga "tyngd" i sitt sittande.
  • Grunderna till framförgående. Körde med targetpinne och här var han snabbt med på noterna! - Aha, gå mot pinne = klick - kul lekar hon hittar på min matte!

Ymer fick köra konster han kan och konster vi håller på att lära in. Det blev:

  • Sitt fint
  • Rulla - båda hållen
  • Död
  • Brevbäraren
  • Be om lov
  • Smyga på boll
  • Jobbade vidare på "Ymer är deppig"
  • Övade Backa. Han har svårt att backa rakt varför dagens övning gjordes utmed vägg. Tror att detta är lösningen!

Nu ligger båda i sängen och avnjuter en eftermiddagslur. Ser väldigt skönt ut - tror att jag också ska ägna mig åt lite "rodelträning"!!

 
 
Britta

Britta

28 december 2007 17:28

Precis så tränar jag backa - längs staket, vägg etc. Funkar väldigt bra.
Jag kör med positionsträning inomhus för närvarande, med alla tre vännerna.
Har ju fått "Med sikte på 10:an" i julklapp :0)

http://www.oxberget.se

 
Ingen bild

Larsson

28 december 2007 20:22

Den boken är jättebra! Har plöjt den både fram- och baklänges så i teorin har vi bilden klar för oss. Nu gäller det att få det att fungera rent praktiskt oxå :))

Nu måste vi få till några gemensamma träningar eller hur? Å Karin (om du läser detta) du hänger väl på?

Träna - träna - öva - öva!!!

 
Anna

Anna

29 december 2007 17:03

Hej!
Värst vad ni är flitiga :)
Tips till backandet om du vill ha ut honom på håll - lägg en tasstarget som han får backa ut till. Bör givetvis vara modell större i början så han inte missar när han inte ser den. Funkade bra på Yra. Vägg är också bra för att få det rakt.
Har hittat en ny rolig freestylelåt åt Asko så nu ska vi igång och träna. Måste hitta en till Yra också...

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Ingen bild

Larsson

29 december 2007 19:14

Jo du Anna,bäst att passa på innan latmasken slår klorna i en! *hihi*

Prövade med tasstarget men fick en bieffekt - han backade i form av en "ostkrok"!!! Han fick för sig att det skulle avslutas med ett "duttande" med nosen på taget...många ideér har han....!

Så för att komma runt det så kör jag nu "Vägg" tills han lärt sig bakåtrörelsen rätt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards