Ymer Gusten & Co

Alla inlägg under januari 2008

Av Larsson - 20 januari 2008 16:11


 Nu avslutar jag projekt Ny Layout! Har provat fjortielva varianter och resultaten har pendlat från Gräsligt! via Gör om!! till Nja, kanske... till Färgblind?! för att nu ha nått punkten Fatta beslut, människa!!!

Så här är vi nu.




Jag vill också ha ett sånt här tangentbord! Tänk så mycket lättare samvaron med datorn skulle bli då....


Godjö!

(rationell hälsning för folk i farten)

Av Larsson - 18 januari 2008 21:47


Kolla in detta, mina hundtränande vänner!


http://www.youtube.com/watch?v=AYDLBgz3Lxw

Av Larsson - 18 januari 2008 21:11


Nu är det slutet av veckan och ett nytt utseende på bloggen....Har ännu inte bestämt mig....å ena sidan men å andra sidan...vilket i-landsproblem!

 *asg*



Ett beslut är ett bevis på att man tröttnat på att tänka.

Av Larsson - 17 januari 2008 17:07


Så har vi då genomfört lite spårträning.


Gusten: skogsspår, 1+slut, ca 1,5 tim gammalt. Svårigheten blev ett otal vinklar varav en direkt efter apport. Dessutom lade jag på en störning i form av träningskamrat som fick gå bakom i spåret.

Betyg: Mattes bästa lilla hund!!

Körde även de första övningarna i budföring. Kunde konstatera att det var belöning med klapp+godis hos mottagern som han svarade bäst på. Nu får det bli några enkla Spring-till-mottagare-övningar på kort avstånd ett par gånger så får vi se sen hur vi ska gå vidare.


Tänkte fota lite under dagens träning - mellan varven sken ju t o m solen! - men batteriet hade självklart laddat ur...*typiskt*.

Ni får hålla tillgodo med bild från tidigare träning :)

Ymer: skogsspår, 1+slut, ca 2 tim gammalt. Svårigheter blev spetsvinkel ca 30 m efter påsläpp samt spårning parallellt med väg där träningskompis fick agera störning.

Spetsvinkel var något nytt för Ymer!

- Men du matte...spåret tog bara slut....har spårläggaren flugit härifrån???

Han fick lite myror i huvudet men började ringa och "fastnade" direkt när han hittade rätt och sen blev det ett mycket noggrant arbete genom vinkeln.

- Mig ska ingen få lura två gånger!!! såg han ut att tänka.

Resterande delen av spåret gick galant. Ingen tendens till att bry sig i att någon gick på vägen!!

Betyg: Han är inte bara söt - han är klok oxå!

Även Ymer fick köra budföring. Detta är hans favoritgren! Vi körde lång sträcka med förlängning och Gossen han sprang som ett jehu. Liten anmärkning dock. Jag fick stoppa honom en gång då han gav startskall - aj aj aj!  Men detta med ljudgivning har blivit MYCKET bättre och jag fortsätter att framhärda med metoden: Ljud = bryta direkt = inget moment och följdaktligen då heller ingen belöning.


Nu kommer snart Fru Massage för att för femte gången genomföra

Knådning av Liten Vätte.










Av Larsson - 17 januari 2008 00:17


Jaha, då provar vi en ny variant!


Nu får det bli "lopplådan" några timmar. Planen är att träna hund imorgon...hm, idag menar jag (tiden går fort när man har roligt)

Av Larsson - 16 januari 2008 16:49


Äntligen fridag!


Tog extra "sovmorgon" - så det återstår inte mycket av denna dag.

 

Hinner väl lagom fira Katten Hjalmars namnsdag....

...och sen röja upp lite!


Grabbarna vill väl ut och lufta sig och sen....ja, sen är det väl dax att lägga sig igen.

Av Larsson - 15 januari 2008 16:15


Som du ser har jag ändrat lite på min blogg. Det kommer nog att bli fler varianter...har lite svårt att bestämma mig liksom...allt från "Hårresande!"  till   "Nä, vet du vad!!"   till   "Ja, jo får duga".


Vissa varianter kanske kommer att ligga några dagar som test. Andra kommer bara som hastigast "blinka till".

I slutet av veckan räknar jag med att ha fattat ett beslut!




Av Larsson - 14 januari 2008 21:28


Hm, låt se...Idag jobb. Igår jobb. I förrgår jobb. I övermorgon jobb.

Ja, det var väl allt...Nämen, det känns ju lite torftigt. Kanske kan jag förmedla några tankar? Låt se.....hm......tänk - tänk.......Kan alltid berätta en rolig historia.


Hundmatsfabrikanten till marknadsundersökaren:

- Menar ni att det tog sex månader och kostade 300 000 kronor för att ta reda på att vår typiske konsument är under 15 år, jagar katter och skäller?!?


Jaha å nu då?.....Jag tar ett bra talesätt oxå.


Det enda två hundförare kan enas om är att den tredje gör fel!!


Går nog bet på att delge några tankar - "pyspunka" idag....igen! Kan ju berätta att jag har tvättat bilen...men hallå - lika kul att läsa om som att se målafärg torka!!!




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards