Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Larsson - 4 februari 2008 11:37



Så där ja! Skatteverkets publikationer ska man inte förakta...:))



Nu blir det en snabb dusch, på med lite lukta-gott, rolla lite färg i fejset, dra en lusräfsa genom barret och sen in i persedelförrådet för att få fram något bärbart.

Lite trutvalla och sen...voila!!

Mot Storstaden...



Av Larsson - 4 februari 2008 06:56


Vaknade med känslan av - Var är jag? Vart ska jag? Har jag försovit mig?

Irrade upp och satte på kaffe och slängde ett öga på klockan - 05.30 05.30 ! !

Men snälla lilla jag - gå och lägg mig. Det e ju mitt i natten...


Gusten han tog ett jätteskutt ur sängen - klarvaken!

- Yes, kul, upp mitt i natten! Vad ska vi göra - ska vi gå ut? träna? äta frukost? Ja, vi äter frukost! Ska bara leka lite med min strumpa först - lattjo!!

Herre min dar - hur orkar han...?

Ymer han bara satte sig upp i sängen. Tittade på mig med sömndruckna ögon, lade huvudet på sned och såg ut att säga:

- Matte - känner du att du vill prata om det här.....


Nu är klockan snart 7 och jag har hunnit med 2 koppar kaffe och 3 stekta falukorvsskivor (ja, de var kvar sen gårdagens middag....) Grabbarna har ätit frukost och varit ute på morgonrastning. Morgontidningen är läst och ja, här sitter jag då. Klarvaken! Å jag som ska jobba inatt...*suck*


Jag måste försöka sova några timmar till.

Provar med att läsa "Skatteverkets bilaga till deklarationen" - det borde fungera....


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards