Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 29 februari 2008

Av Larsson - 29 februari 2008 18:56


Dagens promenad tillsammans med Granne, Edith och snuserpojkarna Ville & Sixten, gick på ömsom oootroligt leriga grusvägar och ömsom på något renare asfalt. Jyckarna skuttade glatt både i lera och vatten - lite som glada barn iklädda galonisar. Fast...våra hundar hade inga galonisar. Skulle de behövt, om jag säger så. Heltäckande dito hade varit bra. . .

Nu fick det istället bli dusch och torkning med STOR handduk av Grabbarna Grus när vi kom hem.

Gusten hade t o m lera i öronen...!!


* * *

Byggare Bob och hans hantlangare har varit här idag och påbörjat altanbygget.

Hoppas den är klar när jag kommer åter från resa!


* * *


Har precis kommit hem efter att ha lämnat Gossarna på Pang. Detta efter att ha haft det "svåra samtalet" med de båda om att de inte kunde följa med till "...the utomlans". Ymer darrade lite med underläppen

(Tulle lille....) men Gusten blev glad.


- Nämen brorsan - kom igen! Tänk dej, brudar - många brudar  i en HEL vecka. Lattjo! Röjröj! Yeah man!! Hörru - de´kanske kommer nån puma som gillar knubbisar som du. Visst! Det kommer å bli bra, vettu!


Efter de tröstande (???) orden gick det ändå att skönja en gladare min hos Ymer.


Katten Hjalmar hade en allt annat än glad min efter att fullkomligt blivit hälld ner i sin transportbur. För att inte tala om när han blev utsläppt i en box på Agnetas Kattpensionat. . . Helt klart - det kommer att gå åt M Å N G A räkor innan jag hamnar på plus igen!


* * *


Nu återstår bara att få ner alla saker-man-omöjligt-kan-leva-utan i en resväska och sen har jag några timmar på mig att hitta någon att fria till.


Hmmm....låt se...ska jag slumpmässigt välja någon ur telefonkatalogen? eller...kan man hitta en lättlurad individ via den gamla skolkatalogen??

Njae...nu måste jag tänka....tiden rinner iväg....tänk Larsson, tänk!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards