Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 1 april 2008

Av Larsson - 1 april 2008 19:20


Idag har jag haft garagestädning. Eller kanske mera - röjning - och en sak är säker; jag är en samlare! Inte en sån där organiserad samlare som har ett tema , typ fingerborgar, gräddsnipor eller handsmidda spikar.

Nä, jag är mer som en gigantisk hamster som tar reda på saker jag hittar.


- Aha, en tappad handske! ... Svisch - in i "kindpåsen" bara...eller

en grunka, en grej, en moj, whatever... Swopp - direkt in i...osv osv.


Det enda "krav" jag har på den upphittade prylen är att den ska gå att använda i hundträning. Men allvarligt, hur många uppletandeförmål behöver man? ? ? Eller hundleksaker ? ? ? Ja, menar man har ju köpt en del också...



Detta är ett axblock av funna ting. Det finns lite mer, om jag säger så...


Trasiga tennisbollar ? Ett flexikoppel - hur tänkte jag ? ! ? Å alla dessa slangstumpar...


Eftersom dagens uppgift var röjning så åkte det mesta ned i sopsäcken och sopsäcken åkte sen ut i bilen tillsammans med lite annat bråte som skulle få sluta sina dagar på den lokala återvinningsstationen.

Väl på nämnda station så kastade jag kartonger hit, kläder dit och säcken med "hittegods" kastades i en container för sig.

Nöjd och väldigt stolt över mig själv, hoppade jag in i bilen för att åka hemåt...


Men vänta...vad är det här? Hm....svisch!!...



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards