Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 3 april 2008

Av Larsson - 3 april 2008 18:49


Efter att ha firat den "lille" kissekatten var det dax att ta fram dagens att-göra-lista.


  • Första punkten: Däcksbyte

In med sommarsulorna i bilen och sen iväg till Macken. Ingen kö så det var bara att köra "in i depån"! Två killar satte genast igång med arbetet och pass 4 min och 27 sek senare var allt klart. Lite Formel 1-känsla faktiskt :)

Pengar bytte ägare och sen kunde jag på mjuka, tysta sommardäck påbörja färden mot Stormarknaden.


  • Andra punkten: Shopping 

På inköpslistan stod det Städattiraljer så ned i vagnen åkte bl a en mopp, en hink, såpa, soppåsar och dammsugarpåsar. Återstod bara toalettpapper.


Alltså - en sak jag undrar över...måste det finnas sjuttifjorton varianter av VARENDA vara ???

Har ni någonsin ägnat tid till att studera utbudet av toalettpapper på en stormarknad?

Inte?? Nähä nej...


Men då kan jag berätta att det finns:

mjuka,

högabsorberande,

miljövänliga,

4-pack,

extra tjockt papper ,

returpapperstillverkade,

balförpackade,

med struktur,

med tryck,

tjockare rullar osv osv osv.


Men alltså....jag vill bara ha något att torka mig där bak med...!! Som jag sen kommer att spola ned....!!

Ok - jag vill ju inte att det är glatt som smörpapper eller att det känns som ett rivjärn men i övrigt - shit the same - om man säger så....


Fick till slut köra Sätta-svansen-på-åsnan-varianten; blunda och sen sträcka ut näven och ta första bästa förpackning!


Väl hemma blev det en välbehövlig fika innan det blev dax för


  • Tredje punkten: Lydnadsträning

Idag blev den en modifierad lydnadsträning. Körde nämligen båda två samtidigt i en form av "namnförståelseträning". Vi började med att jag kastade bollar och den som först blev "uppropad" fick springa iväg och ta en boll. Sen körde jag en enklare form av uppletande. Grabbarna fick ett SItt - Stanna medan jag vallade en mindre korridor och la ut en boll. Åter vid hundarna så skickades "uppropad" hund iväg för att leta. Här fick jag dock

hålla handen på den som satt kvar, som en extrahjälp. Inte så lätt att se brorsan springa iväg, speciellt inte för ystra Ymer  :))

Detta upprepades så att Grabbarna fick köra 3 korridorer var.


Både Ymer och Gusten skötte sig riktigt bra och blev utsedda till:

Dagens Bästa Västgötar ! ! !


Nu blir det en kvällstur för sen kl 21.00 låser jag dörren, drar ur jacket och släcker belysningen för DÅ ska jag titta på.....Brottet!








Av Larsson - 3 april 2008 08:39

 Idag fyller katten Hjalmar hela 7 år - det ska vi fira!!!


Det bjuds på räkor, rå strömming samt en rå äggula - det är mums för medelålders knubbiga katter de´!!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards