Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 21 april 2008

Av Larsson - 21 april 2008 21:50


Så hette tidningen som låg i min brevlåda idag. Har aldrig tidigare läst denna avisa och dagens nummer verkade ingå in nån reklamkampanj.


Men sicken rolig tidning!


Redan på första sidan kunde man läsa att:

"..fjärilar smakar och luktar med fötterna"


Då lärde man sig nåt nytt även idag. Känns bra när man kan stänga en annars vidöppen kunskapslucka.

Bläddrade man vidare kunde man läsa i en annons:

"...stor efterfrågan på massaved och klentimmer!"


Hm...klentimmer??!...fruntimmer vet jag vad det är men klentimmer? Jaha, bara att öppna den där kunskapsluckan igen...


Tidningen var fylld med diverse annonser. Bl a



Cistern i miljölåda med regnkrage.

Finns i storlekarna 1700 - 10000 liter.

Finns även utan gavelskåp.


Tänk va´många bra-och-ha-saker det finns!!

Å utan gavelskåp till råga på allt...



Vem påstår att rotröta inte är något problem?

Rotrötan har ökat med 23% de senaste åren. Hur ser det ur om 20 år?

Vad lämnar du efter dig?


Oh shit! Rotröta...å ja som trodde jag hade en enkel pyspunka....




I slutet kunde man under rubriken Skratta och må bra läsa följande:



Oscar ber sin dagisfröken om hjälp att ta på sig stövlarna.

De är jättebesvärliga att ta på och fröken måste verkligen anstränga sig för att utföra uppdraget. När stövlarna äntligen sitter på säger Oscar:

- De sitter på fel fot!


Fröken tror knappt sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter fel. Hon drar som en dåre för att få av stövlarna och börjar sen om med det ansträngande arbetet att få på dom igen.

Då säger Oscar:

- Det är inte mina stövlar!


Fröken andas djupt och måste bita ihop för att inte bära hand på lille Oscar som tittar på henne med stora runda ögon.

- Ok, suckar hon, vi tar av dem då!

- Varför sa du inte tidigare att det inte var dina stövlar? frågar hon när hon svettig och anfådd väl har fått av stövlarna igen.

Oscar svarar då:

- Det är inte mina stövlar, det är brorsans, men mamma vill att jag skall ha dem!


Fröken börjar nästan gråta! Men hon inser att Oscar inte kan gå ut utan stövlar så det är bara att göra om stövelpåtagningsproceduren - för tredje gången! När väl stövlarna sitter på, klär hon på honom jacka och halsduk och frågar:

- Var är dina vantar?

- Jag la dom i stövlarna...


 * * *


Som sagt, en annorlunda och riktigt rolig veckotidning! Antar man dessutom erbjudandet att bli prenumerant får man en "Väggalmanacka som räcker hela året"

Wow - hela året!! Undras vad man får annars...en som bara räcker ett kvartal eller kanske bara en månad....?!?


* * *


Nu har jag inte tid att förnöta min ungdom här - måste ta en kvällsrunda med Grabbarna. Får bli en tidigt kväll för i morgon kommer "Kusinen". Det kommer att bli kvalificerad hundträning i dagarna tre!!

Av Larsson - 21 april 2008 09:45


Swisch....å så var den helgen förbi!


I lördags var det klickerträning. Alla deltagarna (både förare och hundar) var jätteduktiga!

Grabbarna var också duktiga när vi senare på em, tillsammans kunde åka iväg till skogen. Körde lite "tandemträning" - fot, ligg, stå och inkallning. Gick förvånansvärt bra!


Framåt kvällningen i lördags kom jag in i trettiofjärde andningen och ägnade flera timmar åt städning. Jojo, mot kvällen får den late brått :)


I går kunde man ju inte klaga på vädret iaf! Tänk att allt känns så mycket lättare bara solen skiner...


Snälla Tanten och Syster kom på besök och Ymer hamnade snudd på i extas!

- Jippie, klappa mig - klappa bara mig - klappa mera - klia magen oxå!!!


När vi sedan skulle ta kaffe med dopp på altanen då satte sig Ymer tätt intill henne och såg trånande ut...

- Du, Snälla Tanten, jag tycker väldigt mycket om bulle....väldigt mycket bulle tycker jag om. Faktiskt...


När de tackat för sig och åkt så blev jag inbjuden till Grannen. Kul att få sitta på en annan altan och dricka annat kaffe :)


Nu blev det inte bara en massa kaffesörplande denna söndag utan Granne och jag avverkade även Sjörundan tillsammans med jyckarna.

Vi håller normalt ett ganska raskt tempo och kastar gärna både ett och två getögon på klockan för att se om vi kan matcha tiden från föregående promenad.....Men igår var det ju söndag och helga vilodagen och allt det där, så det blev en rätt stillsam och lugn promenad.


På kvällen kom Herr och Fru Hundpensionat + M över på middag. Jag testade ett nytt kycklingrecept och de fick agera försökskaniner. Till min stora glädje - och troligtvis även deras:) - föll testet väl ut!

Lättlagade, enkla matrecept kan man ALDRIG få för många av så detta  arkiverades direkt in under Favoriter.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards