Ymer Gusten & Co

Alla inlägg under maj 2008

Av Larsson - 30 maj 2008 01:01


Forskning för bättre eftersök


Jag är övertygad om att detta är ett steg i rätt riktning för att uppnå en bättre inlärningsmetodik när det gäller eftersökshundar.


Ska bli spännande att se resultatet!



Av Larsson - 29 maj 2008 01:29


Polisen fick anmälan om skadad hund - underlät att underrätta ägaren


* * *


Hunden som bet ihjäl en pudel - nu tillbaka hos ägaren efter utredning


* * *

 Vill Du vinna hundmat för ett helt år?

Prova då lyckan i tävlingen Sollentunas charmigaste hund

lördagen den 31 maj.


* * *


Skulle Du inte vinna den tävlingen har du en ny chans på

söndagen den 1 juni när Lantmännen och Sveriges Hundungdom

arrangerar Doggy Day.


* * *

Av Larsson - 27 maj 2008 22:55

Grabbarna tog sig en uppfriskande...

 ... & stärkande simtur på förmiddagen!


 - Jädrar i havet...det här va´kul du Morsan!


 Efter badet blev det promenad så att Grabbarna kunde torka.


 Vissa betade lite gräs...


 ...medan andra ägnade sig åt pälsvård :)


 Väl hemma bjöd jag på grisöra.


 - Ska bli gott å sätta tänder i!


Middagslur är ett måste enligt Grabbarna!


Utan spaning ingen aning!


 När jag drack eftermiddagsfika passade Grabbarna på att tigga...ohejdat!


 Sen lekte de "10 olika sätt att räcka ut tungan" tills det var dax för...


...mat!


 Slurp, slafs, glufs


 

 Efter maten måste man torka "näbben"...


Nu ska jag bara rasta Grabbarna en sista gång och sen var denna dag till ända.



































Av Larsson - 26 maj 2008 21:11


Ljuvlig försommarmorgon - då fick det bli frukost på altanen. Man blir bara sååå glad :))

Efter att ha jobbat helgen så var jag rätt trött i båda ögonen i morse, så trots vädret, fick det bli några timmar i "lopplådan". Grabbarna hade inget emot att vila frukost- nä, tvärtom! Gustens ögon hängde nere vid golvtiljorna och Ysterkvistaren, ja han somnade redan vid frukostbordet.


Efter några timmars häftigt snarkande så kände man sig redo att möta dagen. Visserligen hade himlen ändrat karaktär. Från molnfritt ljusblå till molntäckt grå - typiskt!! -  men värmen var fortfarande ok, så vi åkte iväg och aktiverade oss med lydnadsträning.


Ymer:

  • Fritt följ - något ivrig men absolut med rätt attityd!
  • Hopp/apport och slät apport - ja, nä, vad ska man säga?!?
  • Framförgående - här finns det lite detaljer att fila på. Bl a själva gåendet och riktningshållning.
  • Kryp - körde även bakåt och vänstersväng. Här ska jag bara tänka på att han inte får starta utan kommando. Han vill liksom bara "rinna iväg" så fort han lagt sig.... Han är lite mycket för att styra & ställa på egen hand *fniss*
  • Inkallning med ställande - man skulle väl önska sig mera schwung i ställandet...men han är ju ingen BC!

Gusten:

  • Fritt följ - bra attityd och ett BRA flyt!
  • Hopp - inga problem.
  • Läggande under gång - YES - nu sitter det!
  • Apport - fick bryta honom då han tjuvstartade men det var faktiskt ett "glädjande" fel när det gäller honom !!! Vid nästa försök hade han ännu mera fokus och han gjorde det 10-mässigt.
  • Framförgående - vi håller fortfarande på med grundövningen Gå mot target=k/b. Han har inte så lätt för det här momentet så det kommer att kräva övning, övning och mera övning...

Betyg efter dagens träning:


Gurra G - du är bara såå go´...å duktig!!


Ysterkvist - när du går bra...då går du för jädra bra!!


* * *

Under kvällen planterade jag de sista plantorna så nu är det fullt i alla byttor & baljor.




I morgon blir det till att måla blomställning och olja utemöblerna.

Håll tummarna för att det blir upphåll!

Av Larsson - 26 maj 2008 03:45


Han parkerade sin bil med hunden i. Var borta tio minuter. När han kommer tillbaka är bilen borta...läs mera!


Lågorna tog allt. Allt. Största tragedin är förlusten av 20 hundar... läs mera!


Är detta världens äldsta hund?...läs mera!

Av Larsson - 24 maj 2008 00:32


Danskt intresse för svensk hundverksamhet


* * *
Kamphundar är snälla. Kamphundar är farliga.

Men det är kamphundsägarna som är det största problemet!


* * *
Svensk boxer vinner VM!


* * *
Sveriges enda begravningsentreprenör för djur


* * *
Kreativiteten flödar inför World Dog Show 2008


 * * *
Hund GPS:er kan få laglig frekvens


* * *

Åtalad för djurplågeri


Återigen ett fall av djurplågeri. Denna gång en kvinnlig läkare (!!!) som åtalats efter att man vid en kontroll i hennes hem fann 23 hundar varav vissa satt i bur. Avföring fanns på diverse ställen i bostaden och även i hundarnas pälsar. Kvinnans förklaring till att djurskyddsinspektören funnit avföring var "... att hon arbetat över och inte hunnit rasta sina hundar"


Hundarna omhändertogs men något djurförbud har inte kvinnat fått.

Hennes arbetsgivare säger sig inte kunna se att hon misskött sitt arbete varför hon fortfarande är verksam som läkare.


Här ställer jag mig tvivlande....är det verkligen möjligt att vara en bra läkare när man uppenbarligen inte kan vårda / omhänderta / på bästa sätt sörja för sina hundar ? ! ?

 Nää, det tror INTE jag!


* * *


För dig som gillar prylar, vad sägs om en

söt hund som webkamera!


Barnsemester.se har tagit fram en rykande aktuell lista över vandrarhem i Sverige som även tar emot hundar. Listan är uppdaterad och kontrollerad så sent som den 21:a maj.

Här hittar du listan!


Av Larsson - 22 maj 2008 23:26



"Hej Kära bankomatanvändare


Oss på fraudkompavdelningen håler för när varande på med en jätte viktig uppdatering i bank och mat knappsatsen.

Vänligen skriv din kod här nedanför och ge ditt kort till fraudkomp ansvarig som väntar i en silverfärgad skåpbil på storagatan.

Tack för din stöd!"




www.argalappen.se


Av Larsson - 22 maj 2008 21:40

 Promenad med Granne, vaken Edith i vagn och alla jyckarna i ett alldeles strålande väder. Om man jämför med dagarna innan, vill säga...

Solen skenade tillräckligt för att jag inte kunde motstå lusten att skjutsa mig själv till plantshopen.


Började med ett besök på Plantagen som nästan förtog all shoppingglädje - jovisst, där var vissna blommor, snustorra blommor, taniga och halvdöda blommor.

Nää, vet nån vad!!


Kunde ändå inte motstå att köpa tre surfinior. Kände att de förtjänade ett bättre öde än att föra en tynande tillvaro på en hylla i den affären!

Ja...jo...ibland är jag mer än lovligt blödig....


Raskt begav jag mig istället till den lokala trädgårdshandlaren och gick en bra stund i hans växthus och gladdes över alla knubbiga och pigga plantor.

Det blev affär på både det ena och det andra som jag under eftermiddagen har "provplanterat" på min altan. Jo, jag måste alltid flytta runt blommorna för att få till en plantering som stämmer både i färg, höjd och vidd.

Nu tror jag att jag har bilden klar för mig så imorgon blir det till att släpa fram jordsäckar och spade och skrida till verket.


 Detta är "Före" bilden.

Ska måla själva blomställningen och plantera blommorna sen kommer det en "Efter" bild.

* * *

Började titta på sångfestivalen - tänkte iaf ge det en chans - men när scenen äntrades av en övervintrad hippie i alldeles för tighta skinnbyxor då gav jag upp!!!

Vilken Herrejössesamalia-upplevelse... !!!

Jag skratta´så jag nästan blev harmynt på kuppen...


Och p g a detta måste Brottet utgå...

Jamen, snälla lilla söta programdirektörern - HUR tänkte du ?!?


* * *


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards