Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Larsson - 19 maj 2008 22:12



  • Hudcancer hos hund behandlas med genterapi -

      läs artiklarna här och här.



  • Den optimala hundleksaken!!  Man behöver inte ens ha en hund :))


Av Larsson - 19 maj 2008 14:21


När nu dagen bjöd på solsken och uppehåll så skyndade vi oss ut i skogen för att träna lite spår.


Båda spåren gick första biten på ängsmark (som är fullkomligt nedlusad av dofter efter rådjur, älg, vildsvin och hare!!!) för att sen ha övergång till skog och därefter ny övergång till ängsmark.

Gusten fick 3+slut och Ymer 4+slut och spåren fick ligga dryga timmen.


Båda jyckarna jobbade jättefint och fick med sig alla apporter. Ingen av de visade heller något intresse för djurspår och bara vid ett tillfälle stannade Gusten upp för att kolla av en hög med harpluttar men valde själv att fortsätta - guldstjärna! 

Det enda som drog ned helheten var påsläppet som i bådas fall, var slarvigt och ofokuserat MEN här får jag ta på mig skulden! Jag tror att felet ligger i att jag är för otydlig och för snabb vid påsläppet och  inte ger Grabbarna tid att samla ihop sig. Här krävs skärpning från min sida!!!


Nu ska Gossarna vara på Pang till onsdag för jag måste tjäna ihop lite mat-och-potatispengar.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards