Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 1 juni 2008

Av Larsson - 1 juni 2008 23:47


Denna helg har gått i solens tecken - och värmens!

Grabbarna Grus har hållit en väldigt låg profil. Det de möjligtvis aktiverat sig med är sökande efter skugga :)

Nja, inte helt sant för vi har faktiskt varit iväg till sjön, både i fredags och idag för simträning. I fredags var det mer en organiserad utflykt då Granne, Edith och snuserpojkarna gjorde oss sällskap. Grabbarna badade, snuserpojkarna drack endast av vattnet och vi andra fikade. Ja, inte Edith då. Hon åt blåbärspure - med hela ansiktet  :))


På kvällen korkades champagnen upp och både herr & fru Granne hjälpte till att officiellt inviga altanen. Härmed förklara jag...osv - trevligt, trevligt!


Å i lördags var det dax för nästa sittning å nu skulle det grillas - marinerad fläskytterfilé med klyftpotatis - det blev nästan onödigt gott!!


Hann även med att träna några trix med Gossarna framåt kvällningen. Lite Hur gör strutsen? - Sitt fint - Rulla - Vad gör du när polisen kommer? och

Höga frambenslyft.


Idag tog vi oss en rejäl skogspromenad och sen åkte vi som sagt, till sjön för att simma. Grabbarna har sen spenderat resten av dagen på någon skuggig plats på tomten medans jag däremot, gett mig hän åt att utrota myror

* nu ska ni dödens dö! *


Dessa enbarmliga kryp - svarta, röda, stora & små - har fullkomligt invaderat min tomt å mina blomlådor så i fredags bar det iväg till den lokala handlaren för inköp av giftigt gift och det var det som jag idag strödde, hällde & vattnade ut. I morgon hoppas jag förtjust kunna beskåda drösar med döda myror lite varstans på tomten!! Jojo, sån är jag - riktigt mordlysten när jag sätter den sidan till...


Något annat att beskåda är denna varelse som varit synlig på tomten...

Råttan Ragna Rök, dotter till Ronja Rövarråtta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards