Ymer Gusten & Co

Alla inlägg under juni 2008

Av Larsson - 18 juni 2008 10:21


Jaha, så var det jobbardag igen....*mörker*... MEN det handlar bara om två nätter och sen...ja, sen blir det ledigt i tio långa dagar *hurra hurra!*


Då blir det bl a fyra dagar läger i Fliken. Ska bli "görsköj" att bara få ägna sig åt hundarna!

Ägnat mig åt hundarna har jag visserligen gjort nu oxå. Måndag var det träning på Mälarö tillsammans med Britta & Karin. Det var en hel del ekipage som tränade och det var bra för Ymer behöver verkligen störningstränas!! Gusten fick även han en duvning på plan och träningen avslutades med att Gossarna fick glaloppa runt med Karins vättetjejer. Bästa på hela träningen om man frågar Gusten :)


Igår blev det agility för Gurra Aktersnurra. Oj, så han löpte på banan! Jag tror att jag nog måste gå en fortsättningskurs med honom till hösten.


Senare anslöt Pensionatsföreståndarinnan för att komma med glada tillrop och tillrättavisningar när Ymer & jag körde. Det mesta gick bra förutom Dumrutan. Här kommer Ymer alldeles av sig...det blir stå vid ligg, ligg vid sitt osv. Vet inte riktigt varför det blir så....går jag på en rak linje så är det inga problem men så fort vi kommer till att runda koner i en fyrkant så blir det tillt...* suck*

 Ymer är  nog väldigt situationsbunden och det kan vara så att han egentligen inte kan stå, sitt, ligg utan bara utför dessa rörelser i kända situationer. Men även om det nu är så - så kvarstår frågan; hur göra för att komma ur det? Någon som har en idé??


Nu bär det av till skogen!

Av Larsson - 16 juni 2008 14:41


Äntligen är jag ledig några dagar och Gossarna är hemma!!


De har varit på Pang i fem hela dagar så det har varit väldigt tomt och tyst hemma. (tänk den dan man inte kan ha hund - hemska tanke *rys* )


Men, men - nu har vi åter bildat grupp och allt är i sin ordning.


Nu ska jag packa träningsväskan och sen bär det av till Mälarö för lite kvalificerad hundträning. Och kaffedrickning... :)

Av Larsson - 15 juni 2008 02:28


Fotoutställningen "4FOTA"

 Uställningen på Gottsundabiblioteket i Uppsala håller på till den 6:e augusti


* * *


Whippetrace är deras passion!


* * *


Insmugglade valpar avlivades


* * *


"Beredd till allt för en köttbulle" - kåseri

Av Larsson - 14 juni 2008 15:45


* * *

Bra jobbat Anna & Yra som körde ett nollat lopp på agility-SM idag!


* * *

Av Larsson - 14 juni 2008 15:33


...Britta H & Bitte som idag fick sitt tredje cert OCH blev BIR !




Ännu är inte tävlingsdagen slut så det kan komma mera...

Av Larsson - 10 juni 2008 22:17


Det har ju inte blivit så mycket skrivet i bloggen den senaste veckan. Det har ju varit såå varmt!


Och när det är varmt känns det som att jag inte har någon hjärna. Inte för att den "känns" vilken väderlek det än är. Nä, det är ju inte som ryggen när man har burit tunga saker - då känns det ju att man har en rygg. Eller när man traskat och gått en hel dag i ett par trånga skor - då känns det ju att man har ett par fötter. Och då brukar man ju också känna av skavsåren.


Men jag har aldrig känt att min hjärnan fått "skavsår"...


Nää - när det är varmt så går min hjärna inte att använda.

Den vill liksom inte tänka...inget vettigt iaf...

Inte för att den tänker så storslaget även om temperaturen sjunker men då brukar jag ju åtminstone får ner några rader i bloggen. Men när värmen kommer då tappar min hjärna spänsten...blir som en sån där pruttkudde som nån suttit på...

platt & sladdrig.


Tanken har slagit mig  att jag inte bara lider av "pyspunka" utan även har en släng av "hjärnsmälta"... suck!


* * *


Gurra Gustavsson övar benlyft...


Lyfta tass och lipa - samtidigt !    Vilken "kombihund" jag har :))


 - Gurra - hur gör strutsen?

- Så här!


Ysterkvist övar kryp...


... och sitter fint !


Detta är tricket "Vad gör du när polisen kommer?" men som jag nog får döpa om till "Upp med händerna!"  *hihihi*


* * *

Imorgon åker jag iväg på "nänuorkarviintejobbautanåkerivägochroarosspåfir

mansbekostnad" eller om ni hellre föredrar det kortare ordet; konferens


Är åter om fredag

Av Larsson - 8 juni 2008 00:12


Vilken trevlig kväll ! !

Mat & dryck & hjärtliga skratt i glada vänners lag - finns det något som slår det?

Det blev en helkväll utomhus - för är man nu svensk av födsel och ohejdad vana så vill man ju ta tillvara på sommaren - hur kylig den än kan bli. Och med hjälp av filtar och levande ljus så blir det rätt mysigt!


Så här såg det ut innan gäster kom.


Någon "efterbild" blir det icke - förutom på Ymer som somnade innan efterrätten...



...eller kan det vara en enörad vampyrvätte ? ! ?


Gusten ville oxå vara med på ett hörn och vad säger ni damer -

är inte detta ett par ögon som man vill drunkna i så säg ? ! ?

Av Larsson - 7 juni 2008 08:26


Det var inte utan att man blev lite snopen när man gick ut i morse...


- Vad är detta ? Det är ju blött ?? Aha - det har regnat!


Nu doftar det så där ljuuvligt av naturen och fåglarna är på sitt bästa morgonhumör. Grabbarna har oxå vaknat på rätt sida, vilket de ju nästan alltid gör, men idag känns de extra pigga. Kan vara att de blir glada över att det äntligen går att andas lite friskare luft. De har annars hållit en väldigt låg profil de senaste dagarna...


- Du Morsan, vi går å gräver ner oss under altan...säg till när det blir "istid" så vi kan komma fram!


Vi har förlagt morgonpromis med vidhängande simträning, klockan "tidigt" och nästa tur har vi tagit i skogen först i kvällningen. Annan träning med Gossarna har det inte blivit mycket av.


Däremot har jag tränat! Så idag känns det att jag har en rygg, ett par överarmar och ett par "bakben". Rör mig likt en pigg 80-åring med lösben :)

Har nämligen ägnat ett par dagar åt trädgårdsarbete. Igår skottade jag grus och grävde vad som kommer att bli en ny plantering. Ja - grävde och grävde förresten...det var mera att spetta eftersom marken nästan enbart bestod av grus, sten & mera sten!

Nåja, kroppsarbete har väl aldrig någon dött av (fast idag känns det som att jag är f-n så nära...) och nu återstår bara att fylla med ny jord och börja plantera.


Nu är framsidan av huset färdigmålad och jag är såå nöjd med resultatet!



Nu blir det en tur med Grabbarna och sen bär det iväg till affären för lite matinköp för ikväll blir det grillafton i glada vänners lag.


Ska även distanssupporta Kusinen som tävlar 2:an idag - heja, heja!!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards