Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 14 juli 2008

Av Larsson - 14 juli 2008 14:10


Jo, faktiskt - termometern visade på 25 i skuggan när vi kom till planen!

Så då tog jag tillfället iakt och körde lite "värmeträning". Annars brukar man (ja, iaf jag...) undvika värsta solgasset och träna i skuggan eller senare på kvällen när det blivit svalare. Å sen ska man tävla...


"- Jo, bäste domare, skulle jag kunna få vänta med att gå mitt program tills solen går i moln?  Nähä, inte det. Men skulle inte tävlingsledaren kunna hålla ett parasoll över oss när vi går då ??..."


Tror inte att denna lösning faller i god jord så det är nog bara att träna även för denna väderlek.


Körde Inkallning med stå/ligg, Vittringsapportering och Framförgående med Ymer. Det gick riktigt bra!!

Vittringen, som vi inte gjort på evigheter, gjorde han galant. Annars har jag haft lite strul med det momentet. Ysterkvistaren har inte tagit sig tid att slå på näsan när han kommit fram till pinnarna utan försökt lösa uppgiften genom att "smaka" sig fram  - ser ju sött ut men det ger ju bara en stor rund ring i protokollet. Å jag vill nog helst att det är en etta framför :)

Men nu verkar det som vi fått till det. Bra, bra!!


Efter en stunds träning av dessa tre moment så hade Ymer faktiskt ork kvar men jag valde att bryta. Finns ju ingen anledning att köra slut på hunden på träning.



 Gusten fick köra agility. En ganska kort bana utan tunnel och säck men med ganska många hopphinder. Han blir verkligen glad när han får köra ett par race! Och flåsig...


Även Ymer fick lång tunga idag!


På hemvägen åkte vi förbi sjön så att Gossarna kunde ta sig ett svalkande dopp och nu ligger de utslagna i skuggan.

Tror att de känner sig rätt nöjda... :)

Av Larsson - 14 juli 2008 10:05


...blev alldeles otroligt händelsefattig! Grabbarna & jag har BARA latat oss.


Visserligen har det blivit promenader i blåbärsskogen men de har inte innehållit någon form av träning - möjligtvis i att böja ryggen då för min del :) Blåbär är ju gott. Å nyttigt!


Inte heller hemmavid har vi utfört något vettigt. Nä, bara fördrivit tiden med att göra ingenting.


Men nu är det måndag och då stundar arbete ikväll. Innan dess blir det ett besök på den lokala lydnadsplanen. Måste börja träna lite "vanliga" lydnadsmoment om det ska bli någon tävling i år.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards