Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 21 juli 2008

Av Larsson - 21 juli 2008 23:24



Satsar på "Boende med hund" - läs mera...


Vilken kunnig hund! - läs mera...


"Hundmassagen" en mycket rolig krönika! - läs mera...

Av Larsson - 21 juli 2008 22:00


Ja, jag vet inte riktigt vad som hände...gick liksom vilse bland göromålen :)


Låt se - var var jag nu? Jo, söndagens begivenheter...


J och BamBam kom på besök och det blev fokus på trixträning. Min stora altan fungerar utmärkt för denna typ av träning. Å det är ju jättebra - då har man ju nära till både kaffebryggare, kylskåp och toa!


BamBam övade bl a Ljudgivning á la morr, Ligga död och Lägga saker i hink.

(videokameran gick för högtryck MEN dessvärre blev det något mankemang med ljudet - typiskt!! - så ni får hålla tillgodo med en stillbild)



Nu har ju inte jag några rottweilersäkrade hundträningssaker hemma hos mig så de bollar som användes i denna övning är nu...ja, de är...hur ska man säga?...ja, de har liksom ceased to be!

Men vad gör man inte för en gosig godhjärtad gottegris :))


Ymer fick bl a öva lite Bakåt, Slicka sig om munnen och Lyfta bakben. Han fick även visa upp sin Packa väskan-konst som J så nogsamt dokumenterade med videokameran. Här blev det både ljud OCH bild - bra jobbat J!!


Efter stärkande matintag - stekt kyckling med sallad och en utsökt hallonpaj till efterrätt (den du J, den får du göra fler gånger!!!)  blev det till att gå en promenad med jyckarna.

Trots att det är tre hanar så fungerar det utmärkt att ha de lösa tillsammans -  OM jag håller lite koll på Ymer! Han finner nämligen nöje i att skrämma små försynta rottisar :))




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards