Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 31 juli 2008

Västgötaspetsläger, del II

Av Larsson - 31 juli 2008 00:32


På fredagskvällen stod det gemensam grillning på schemat.


En fokuserad Lena T med grilltången i beredskap


Lördag fm gjorde vi gemensam sak med lydnadsgruppen och fick en duvning i Mental träning. Alltid lika nyttigt!

Efter lunch bar det av till stora skogen för fortsatt spårträning.


Denna gång hade instruktören lagt ett spår till Ymer. Lagom långt spår med många apporter av varierande sort och slag och med en liggtid på närmare två timmar.

Påsläppet återigen lite rörigt men när han väl kopplade på näsan (hur kan det vara så mycket spring i fötterna på en så kortbent hund ?..?..? ) så kom vi iväg. Han gjorde ett bra spårarbete och missade ingen apport!

Dutti, dutti liten Ysterkvist :)


Från vänster;

Kristina med Myra, Pia med Emil, Karin med Ystra och instruktören Cina

Pia och Emil förbereder sig inför spårstart


På lördagkvällen var det åter gemensam grillafton och då vilade Grabbarna Grus ut på rummet. Det var vad jag trodde iaf... Men sanningen var att det bara var Ymer som vilade. Hunden Houdini var fullt upptagen med att utöka sin repertoar av utbrytartrick...

Och övning ger ju som bekant färdighet!!


Bäst som man satt där och smörjde kråset med potatissallad och grillad fläskfilé så kom utbrytarkungen glatt springades...

- Nämen vad ända in i ... , hur har DU kommit ut???

undslapp jag lite fånigt. Ja menar, vad hade jag förväntat mig att han skulle svara...???

- Jo, du matte, såhär va´, ja hoppa upp på sängen, putta´ undan rullgardin och sen va´, sen HOPPA jag bara ut genom fönstret - plättlätt.

Visst e ja klurig? Å duktig!! Visst...


Så hade då Houdini lärt sig sitt andra utbrytartrick.

Det var bara att gå tillbaka med honom till rummet. Stänga och regla fönstret, hålla ett kort förmaningstal, låsa dörren, gå därifrån och hoppas på det bästa...


Senare på kvällen genomfördes


Det Stora Vätterejset i Gamleby.


Å ni må tro att det gick undan!!!

Som små duracellgrävlingar rusade de små kortbeningarna från start till mål. Ja, alla utom Gurra Aktersnurra vill säga. Han tog sig fram medelst käcka hopp & skutt... *suck*

Förmodligen trodde han att detta var fortsatt träning på utbrytartrick 2 som han övat tidigare samma kväll.

Snabbast i årets vätterejs var Asca och Deja, tätt följd av Melodi och bronsplatsen knep den lilla raringen Alva.  Grattis!



Söndagmorgon i spårskogen


En glad (och kanske lättad...? ) instruktör vid söndagens genomgång


Pia och Gunvor


Det snitslades mycket under denna helg.

Vissa kommer nog att ta med sig denna färdighet till lydnadsgruppen nästa år... *hihihi*


På rätt plats, i rätt tid OCH med rätt utrustning.

Detta var nog en syn som gladde instruktören :)


Ymer blickar bort i fjärran...kanske ser han fram emot nästa års läger.


Efter en snabb lunch så ägnades de sista timmarna av lägret åt lydnadsträning. Ymer & jag körde bl a störningsträning samt kryp och han skötte sig över förväntan!

Nu hoppas jag mycket på att vi faktiskt kommer med på någon av de lägretävlingar vi anmält oss till.


* * *


Tack alla för ett riktigt roligt och givande läger !!






























































 
 
Ingen bild

Karin med Y.D och A

31 juli 2008 15:15

Förresten är det Ystra jag har mellan benen.

 
Ingen bild

Larsson

31 juli 2008 15:31

Nämen...nu får jag ta på mig skämsmössan!!!

Jag kanske ska börja skriva för Expressen så slarvig som jag är med källgranskningen...



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards