Ymer Gusten & Co

Alla inlägg under juli 2008

Av Larsson - 5 juli 2008 23:30


Just när Ymer återhämtat sig från sjukdom och operation så är det dax igen:(


Upptäckte i torsdags att han slagit av en bit av sin M1:a (kan inte för mitt liv begripa vad han kan ha gjort...)  och att det verkar som det även är en längsgående spricka i tanden. Scheisse!!!

Pratade med kliniken men de hade ingen tid hos tandläkaren förrän den 18 augusti. Fick rådet att avvakta, hålla koll och bara ge honom mjuka saker att äta.

Han verkar dock rätt ok (äter, dricker, vill träna och allt sånt) men jag märkte idag att han slickar sig mer & mer om munnen. Kan vara att han känner obehag av den vassa tanden - man vet ju själv hur man blir om det är något mankemang med tänderna...


Jag avvaktar morgondagen - blir det det minsta sämre så hoppas jag att Strömsholm har en tandläkare i tjänst.


* * *

På promenaden idag plockade vi lite bär. Ja, alltså jag plockade - Grabbarna de bara åt :)

Fick ändå ihop så att det räckte till att gotta sig med smultron och glass till eftermiddagsfikat - mumsigt värre!



Lite träning har de oxå blivit.

Gusten fortsatte att öva sig på att skämmas (han ligger ned, lägger huvudet på sida mot golvet och drar tassen över nosen - urgulligt! ) och Ymer övade vidare på att lyfta bakbenet.


Nu kurrar det lite i magen. Får bestämt bli en nattamacka...

Av Larsson - 5 juli 2008 11:11


...måste bli Leif GW Perssons nystartade blogg! Min favorit alla kategorier.


Dessutom har han klarlagt att det faktiskt är han som är han och att det är han själv som skriver i bloggen. Å ingen annan!

Och har han skrivit det (och jag har läst) så måste det vara med sanningen överensstämmande.


För inte skulle väl Leif GW narras...??


Däremot känner jag stor tvekan inför "Bäckströms verkstad".

Vilka råd skulle han, den dryge f-n kunna komma med som skulle vara till gagn för mänskligheten. Eller för Grabbarna Grus....

Fast man kanske skulle sätta honom på prov? Jo, banne mig...


- Ymer - har du nån fråga till kommissarie Bäckström?


Av Larsson - 5 juli 2008 00:03


Håhåjaja - idag (läs; igår) blev det inte mycket gjort!


Kort promenad med Granne, Edith och alla hundarna genomfördes på förmiddagen. Sen blev det till att sätta sig och flämta i skuggan på altanen - Grabbarna Grus valde skuggan under altanen (hade oxå krupit in där om jag bara fått plats...)


Efter att ha suttit där i skuggan och pustat drabbades jag oförklarligt av arbetslust och gav mig i kast med att städa! Jovisst, 30 grader i skuggan och jag kände för att dammsuga och torka golv ! ! !

Vad är det egentligen för fel på mig? ? ?


Framåt kvällningen när temperaturen sjunkit till behaglig nivå kom både mamma & pappa Granne över för att inmundiga lite kycklingsallad.

Det blev en mycket trevlig och givande sittning där gamla och nyfödda idéer dryftades och där genialtiteten i dessa idéer steg i takt med att vinet i flaskorna sjönk :))


* * *


Dagens ordspråk


Att vara berusad är att känna sig sofistikerad men inte kunna säga det.

Av Larsson - 3 juli 2008 21:37


Så var det avklarat. Första dagen på World Dog Show, alltså. Många människor, MASSOR av hundar och ett antal försäljare. Åsså jag & Grabbarna Grus!


Men vi tar det från början.


Genrepet igår (gick ju inte att blogga om detta igår - var tydligen ett fel hos Bloggagratis serverleverantör  *nedrans teknik* ) gick kanon!!

Ymer jobbade jättebra trots den ovana miljön (inomhus i en fruktat kvav hall *dubbelpust*, konstgräs, skränig musk osv) och jag kunde gå från den träningen med riktigt lätta steg. No worries!!


Så kom då dagen med stort D och klockan ringde redan 05.30 - hugaligen, kändes som jag sovit en kvart ungefär.

Iklädde mig den för dagen överenskomna utstyrseln:


Blå t-shirt med gula kungakronor

Blå jeans

Strumpor med komotiv

Svarta skor


Sen bar det iväg till Mässan i fyrsprång!


Karin och Deja var redan på plats när Grabbarna och jag anlände till rasmontern strax efter åtta. Installerade hundarna och gav mig sen iväg för att pressa ut lite chash ur pengamaskinen. Planen var att kunna handla stort av alla onödiga och nödiga (?!?) ting som salufördes. Men men - hör & häpna - jag köpte inte en enda pryl ! ! !

Jag förstår det inte själv...kan det ha varit värmen?... eller har jag drabbats av någon åkomma??


Monterns tema var Bondkök i midsommartid


 

 

Mon(s)terhundar...


Nåväl, resten av dagen förflöt i prat med folk, rastning av hund, rastning av mig, matintag och mera prat med folk ända till kl 14.15 då vi hade samling inför själva Lydnadsinvigningen.


(Gusten gjorde bara ett förmiddagspass i montern och blev hämtad av min snälla och alltid lika hjälpsamma träningskamrat för att få tillbringa eftermiddagen tillsammans med henne och hennes riesentjejer)


Nu var spänningen stor- skulle Ymer hålla för trycket? Han hade ju trots allt varit igång sen arla morgonstund. Å vad skulle han tycka om spelemännen som var med i tåget. De hade vi ju inte fått öva på...

 Men när "tåget" väl började röra på sig - med oss (jag & Ymer, Karin & Deja) i spetsen så kändes det helt ok!!!

Väl i ringen kunde jag tänka bort både publik (en handfull tappra själar...) och VM-deltagare och bara fokusera på mig och Ymer. Och det betalade sig.  Ymer kändes fin på fria följet, gjorde ett bra hopp och en kanonapportering av apportbock a´la gigantisk.

Jag var JÄTTENÖJD med vår insats!!!  Ymer är helt klart mattes bästis....


Sen blev det fika och eftersnack i montern och båda Karin och jag var rörande eniga om att det varit en bra dag och att alla våra hundar gjort sitt bästa för att göra god reklam för rasen.


* * *


På vägen hem stannade vi till hos Inger. Dels för att hämta upp Gusten men också för att vi blev bjudna på middag -  vilka BRA kamrater man har!!!

Efter några timmar med matintag och hundprat så styrde vi hemåt. Gossarna hann knappt in i bilen förrän de föll ihop i varsin hög ( det kostar på att ligga på topp *fniss* )


Imorgon får det bli rast vila men på lördag blir det träning igen!

Av Larsson - 2 juli 2008 13:53


Då var veckans arbete avklarat och jag & Grabbarna kan helhjärtat ägna oss åt det väsentliga i livet, nämligen Träning !


Vi går ut lite löst med att ikväll åka till Älvsjömässan och genrepa inför morgondagens insats. Vi (jag och Ymer + Karin och Deja) ska ju vara förtrupp vid invigningen av VM i lydnad och då känns det bra med en genomgång så att man vet var, när och hur man ska stå och gå OCH att få se om Ysterkvistaren kan prestera i en sådan miljö utan att få spunk...han har ju så många ideér om saker & ting, den lille vaktmästaren :)


Gurra Aktersnurra ska troligtvis också följa med imorgon men hans insats blir att "bara" vara monterhund i ett par timmar.  Kan nog räcka för hans del eftersom det blir första gången han är med i något större sammanhang. Det kommer ju att vara många tjusiga tikar på plats så jag tror att han kommer att finna mödan värd *hihi*



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards