Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av Larsson - 5 augusti 2008 09:20


När jag slog upp den lokala morgontidningen i morse och skulle orientera mig om världsläget så fick jag minst sagt skrämselhicka när följande rubrik slog emot mig;


"YMER BRYTER SIG IN I STAN"




" - Men vad är NU detta?? Vad har den lille rackar´n NU hittat på???" tänkte jag och sen tänkte jag ännu fler tankar...


Kunde se framför mig hur Ysterkvistaren utrustad med kofot och säck, gått på rövarstråt i stadens mat- och leksaksaffärer...

Hur polisen tagit fast honom och satt honom bakom galler på konstapelstationen...

Hur det snart skulle ringa i telefonen och jag skulle uppmanas att komma och hämta honom...

Hur jag skulle få stå där inför någon arg kommissarie och med skammens rodnad på kinderna, stammande lova att detta ALDRIG skulle upprepas....


Sen samlade jag mig och läste artikeln och... ja, då tog ju saken liksom en annan vändning!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards