Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2008

MYCKET sporadiskt bloggande...

Av Larsson - 23 augusti 2008 00:48


...kommer det att bli ett tag framöver då min dator idag undslapp sig en sista suck och sen liksom...självdog!


Jämrans elände!!!


Funderar nu på om jag ska ge den jädrans manicken en andra chans genom att låta någon kunnig person operera i den eller om jag bara ska förpassa härket till närmaste datakyrkogård...

Väljer jag det sistnämnda blir det till  att snabbt som ögat ge sig ut på jakt efter en ny dylik billig å bra apparat.

För inte går det väl att leva / överleva utan ???


Bäst & billigast vore ju att nyttja Grannens men det kanske är att tänja väl mycket på nabosämjan...



Gahh - jämt å samt är det någonting!!



Ja, detta var väl det mest dramatiska som hänt de senaste dagarna.

I övrigt har jag och Grabbarna mest softat, jag har jobbat lite sporadiskt, vi har promenerat med Granne och även hunnit med att besöka E och Doris.

Doris kommer oxå till oss imorgon eftersom hennes matte & husse ska på galej. Grabbarna kommer att bli sååå glada över att ha henne som gäst!


Jag har även hunnit med att sortera intrycken från kursen och fått till ett litet schema för den fortsatta lydnadsträningen. Hoppas att det snabbt kan ge synliga förbättringar!


Fast - nu slog det mig!


...schemat ligger ju säkert inkapslat och oåtkomligt i magen på den självdöda datorn...



* * *




 
 
Helena

Helena

23 augusti 2008 07:02

STACKARS DIG! Jag beklagar verkligen sorgen! Jag hade nog inte klarat mig utan dator...eller? Plötsligt hade man kanske fått en massa fritid?

Jag skulle behöva låna dig och ditt träningsengagemang. Fia hade nog blivit glad. Tiden räcker ju inte till att träna henne heller...hon skulle ju lära sig måla.
Hej hopp!

http://www.helenaofia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Larsson

24 augusti 2008 03:19

Tack för dina snälla ord, Helena!

Nog känns det alltid när ens "kontakt" med omvärlden plötsligt avbrutits... :))

Tur ändå att jag på jobbet har möjlighet till lite "livsuppehållande åtgärder"....

När det gäller Fia...har inte Studiefrämjandet någon konstcirkel som du kan anmäla henne till???

Tjosan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards