Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 6 september 2008

Lite ditt å lite datt

Av Larsson - 6 september 2008 00:13


Jaha - då var det jobbarhelg igen och Grabbarna är på Pang. 

Konstigt att det fortfarande "känns" när jag lämnar dem. Man tycker att man borde vara van nu efter att ha kört detta upplägg i närmare 1,5 år. Men icke! Pjåskiga jag...


Under veckan har det blivit en hel del träning men också en mängd timmar i svampskogen. Med mycket gott resultat! Gula fina knubbiga kantareller, en del riktigt storvuxna trattkantareller och även ståtliga exemplar av svart trumpetsvamp. Har även specialplockat lite kantareller för vinterns kantarellsöksträning. Mycket bra!!

Gossarna är inte över sig förtjusta i dessa svamputflykter...visserligen är det kul att komma ut i skogen MEN de tycker att det går lite väl sakta och dessutom kan de inte förstå tjusningen i att irra runt på nästan samma ställe. Men de håller god min och uppvisar en viss förlåtande attityd eftersom det nästan alltid vankas fika med tillbehör på dessa utflykter.


Men till nästa år ska det bli ändring på detta. Då är det tänkt att de ska stå för letandet och jag ska bara behöva assistera med själva plockandet.

Fast när jag tänker efter så har jag ju faktiskt två hundar...om jag lär den ena att Leta och den andra att Plocka så inskränker sig ju mitt arbete enbart till att sitta på en stubbe. Å fika :)

Vilken idé!


Igår blev det varken träning eller svamputflykt. Nä, då blev det istället en promenad tillsammans med Grannen, Edith och alla jyckarna. Efter promenaden blev jag inbjuden på fika med tårta.

(Grattis igen Edith på din 1-årsdag!)


Har även under veckan hunnit besöka Eldabutiken på grannorten. Känner att jag nog vill installera en liten kamin i huset. Nu visade det sig att detta projekt inte var så enkelt som jag först föreställt mig. Nähädå!

För det första så finns det ett OTAL varianter att välja på. För det andra så ska man klura på om skorstenen ska dras inomhus eller om det ska vara en utanpåliggande dito. Sen ska det göras en bygganmälan/ansökas om bygglov. Sen ska sotarmurre tydligen ha ett ord med oxå...pust!


Verkar ju enklare att bara sätta igång en sån där bras-dvd´n på tv´n istället ...fast den ger ju inte så värst mycket värme då...

 
 
Jeanette

Jeanette

6 september 2008 07:55

Hallojsan!

Bilder kommer senare idag!! så håll utkik i bloggen. Kan även skicka över några bilder via mail om du vill.

Visst fick man eld i röven när man var på Svartbergs-lägret. Shit vad mkt jag vågat pröva nu, istället för att begränsa oss med min rädsla för att göra fel... Och Dizza är grym på dirigeringen redan efter så få ggr!! *ler stolt*

Tysons platsliggning ser jag oxå en ljusning i och faktiskt att det finns en chans att kunna tävla igen, MED platsliggning.

Vi är anmälda till 2 lägre, men har inte fått veta än hur vi ligger till om vi kommer med eller inte. Första borde vi, då vi tävlar för den klubben.. nåja, återstår att se.

/Jeanette

http://www.dizza.se

 
Ingen bild

Larsson

6 september 2008 20:36

Absolut - jag håller kollen!

Vore ju himla snällt om du vill skicka över några av bilderna! Det var ju ett antal bilder på Ysterkvistaren som var RIKTIGT bra och de vore kul att ha.
Men jag tror att du ska vänta med att skicka över dem tills jag får ordning på datorn...

Jag hör av mig när tingesten är på plats.

Absolut kommer Du att få till Tysons platsliggning - ingen tvekan whatsoever!!
Man kunde ju se en klar förbättring bara på de korta övningarna du gjorde hos Svartberg.

Svejsan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards