Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 31 oktober 2008

Av Larsson - 31 oktober 2008 17:06


Dagarna kommer och går men det blir inte mycket gjort. Jag har liiite svårt att hitta inspiration så det blir mest att jag bara lullar runt görandes ingenting...


En sak har jag dock gjort. Jag köpte mig en Trisslott som gav mig en liten uns spänning... i 0,34 sek! Visserligen blev det en liten vinst om 25 svenska pengar - men det är ju inte mycket att ringa runt till släkt & vänner om...

Nä, det där med Trisslotter känns som ett rätt otillförlitligt sätt att tjäna sitt uppehälle på,  så det blir nog till att infinna sig på jobbet om måndag...håhåjaja!


Gossarna de har letat älg idag!

Ja, inte ute och inte någon levande,  utan det sista av steken som gömdes här och var i huset och sen fick de göra var sitt genomsök.


Gusten var riktigt, riktigt duktig!! Ingen tvekan i söket utan tog sig upp på stolar och bord, kröp in under sängar och hade heller inga problem med att putta undan saker som skramlade osv.

Guldstjärna till dig du Gurra!!


Ymer var däremot lite ofokuserad och sprang ystert omkring i vida svängar och verkade mer förlita sig på turen än på sin egen skicklighet. Suck!

Ska köra ett par sök där jag skickar honom "direkt in i väggen" för att påminna om att det inte räcker att näsan är med - den måste vara på också :)


Bättre gick med bakbenslyftet och "sitta fint och hålla groda". Kanske att vi kan vara klara till HUND2008. Vore ju skoj att ha några trix i rockärmen om det ges tillfälle för uppvisning :)


Gusten fick även sin beskärda del av trixträning. Han övade vidare på att dra filten över sig och han gillar verkligen att jobba med detta!

Han kråmar & krumbuktar sig allmedan han slänger med filten och verkar inte riktigt tro att det är just det som betalar sig!!

Gurra Gummifejs, du blev väl som du vart du.... :))


Nähä, nu känner jag att det kurrar i magen så det blir till att ställa sig vid spisen och koka ihop något ätbart.


Kanske ska steka lax...eller fisksoppa...fast den ska ju inte stekas...Eller är jag mer sugen på kyckling??...hmm...kyckling med fetaost...då passar ju ett glas rött!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards