Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 12 november 2008

Av Larsson - 12 november 2008 13:50


För att muntra upp den lille missen något, så fick han kycklinghjärta och keso till lunch.

Det var mycket uppskattat!

Nä, han är INTE en alienkatt som är hitbeemad från yttre världsrymden (tror jag iaf !?!? )

De galna ögonen är ett resultat av att jag fotade med blixt...



















































Av Larsson - 12 november 2008 09:57


Strax före midnatt dök Hjalmar upp och ville in. Dyngsur, hela pälsen full med kvistar, barr och löv och med en kraftig hälta på höger framben.

Lilla mattes misse...


När jag torkade honom visade han tydligt obehag när jag kom åt höger sida vid bog och framben. Tillät mig ändå att försiktigt undersöka honom. Kunde inte se att han blödde, inte heller kände jag några bulor eller svullnader.


Bäddade ner honom på Grabbarnas fäll och han kurade ihop sig och somnade direkt.


I morse vaknade han till och vill ha frukost. Stödde endast hjälpligt på benet men såg i övrigt helt ok ut.

Han får vara inne i dag så jag kan hålla lite koll honom.



Det är inte utan att man undrar vad han råkat ut för - påkörd? uppjagad i ett träd av någon/något? Ibland önskar man sååå att djur kunde tala!!


Nåja, jag lär aldrig få reda på vad som hänt utan jag får koncentrerar mig på att se till att han blir pigg & alert igen.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards