Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 21 november 2008

Humöret

Av Larsson - 21 november 2008 13:42


Det går bara inte att vara på dåligt humör när man har en västgötaspets!

Inte för att det skulle vara något att sträva efter. Att vara på dåligt humör, alltså, men hur det nu är så är vissa dagar sämre än andra...


Ta i morse t ex.


Kände mig lite seg och däven. Termometern visade på en utetemp på minus 4 grader och snötäcket på ett par cm som kom häromdagen, låg kvar. Knäppte igång kaffebryggare och då kom Gusten skuttande och  gjorde klart för mig att han behövde gå ut och det NU!!!


- Oh nej - magsjuk hund! Fattas bara det..., tänkte jag, eftersom Gusten aldrig annars har särskilt bråttom på morgonen.


Det var bara att hoppa i stövlarna, kasta på sig jackan och ge sig ut.

Hann inte mer än öppna dörren förrän Gusten rusade iväg upp i backen som om han druckit raketbränsle.

Helt plötsligt stannade han upp, för att sen slänga sig omkull och göra...SNÖÄNGLAR!!

Efter att han gjort ett otal såna, drabbades han av spunk och rusade lyckligt runt, runt i vida cirklar ivrigt påhejad av Ymer.


Att göra ifrån sig var inte ens aktuellt...


Jösses ändå - vad ÄR det för hundar jag har ? ! ?


Där stod jag, oborstad i håret, morgontrött å lite stingslig i humöret, och beskådade denna överlyckliga vätte som med hela fejset utstrålade ett enda;

- YES SNÖÖÖ - TJOHO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Som sagt, man kan INTE vara på dåligt humör när man har en vätte :-D


* * *


Här kommer Efter-bilderna på Gurras garnityr.



Rent bländande eller hur ? !



 
 
Anna

Anna

21 november 2008 21:24

Visst är det härligt att ha såna humörhöjare till hundar! Mina är alltid så härligt morgonpigga - inte alltid till mattes förtjusning dock...
Asko älskar också snö, och fröken Yrsnö lever mer än väl upp til sitt namn :) Här har det inte kommit tillräckligt för att göra snöänglar än, men det kommer väl.

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Ingen bild

Karin med y.d.a

24 november 2008 09:45

Här hemma är det inte snöänglar utan det rusas omkring i "snönen" och barar njuts.
Rena och lyckliga hundar och en matte som som kliar sig i huvudet och försöker få till någon form av träning utomhus. "Skit i de du, nu drad vi en repa till, koppla av och njut" säger mina tre flickor.

 
Ingen bild

Larsson

24 november 2008 10:17

Anna & Karin; haha - verkar vara rastypiskt!! Står det i rasstandarden att vätten är en hund med humor? Om inte, så borde man genast göra det tillägget, tycker jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards