Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 2 januari 2009

Fyller i !... Fyller jag?

Av Larsson - 2 januari 2009 18:26


Det blev ett redigt uppvaknande i morse - både pukor & trumpeter!

Eller... ja, mera...ehh...tut och yl  *händerna för öronen*



 


 


- Å tack, tack Grabbar- vilken överraskning!!


Ja, vad säger man?? Påhittiga är de allt :))


Efter välbehövligt morgonkaffe, gav vi oss ut i skogen. Minus 10 och sol - perfekt väder för både promenad OCH fotografering!

Fick dock ge upp fotograferingen då fingrarna slutade fungera efter bara några minuter utan vantar. Järnspikar, va´jag frös om pekfingret!!!

Lika glada för det var Grabbarna. Slapp de sitta modell å frysa ändalyckten av sig :)


Efter promis bar det av  hem till Snälla Tanten för att få nåt varmt i sig.

När väl pekfingret (och även andra delar av kroppen) hade tinat, så fortsatte jag mot den "Rojalistiska Vägböjen" med alla dess affärer.

Å det kan jag säga Er - DÄR såg man inte ens skymten av någon kris.

Nix!!

Man såg nästan inte skymten av någonting, när jag tänkter efter...


Men jag lyckades åla min in och grabba tag i en påse bantarmat till katten och en present till mig.


- Men du hade ju redan fått present av Grabbarna, säger säkert du.


Ja....jo...förvisso...


Å jag vill på intet vis verka otacksam. Nää, verkligen inte!


Men...



ändå...Gustens gamla strumpa !?!   *skakar på huvudet*



































 
 
Myntdrottning

Myntdrottning

3 januari 2009 10:12

Go förmiddag! Baahh, vickat på tårna.. KL 9!?
Det gjorde jag 03.56 :) Jag fick mig en sovmorron häromdan, var det igår eller förrgår? Då sov jag till 5.30 :)

Och du säger att jag har en rolig blogg? DET HÄR är en rolig blogg! Precis min humor, haha! Hit kommer jag att återvända mååånga gånger :)

Och du.. GRATTIIIIS! *sjunger falskt* :)

http://www.metrobloggen.se/bloggerinan

 
Ingen bild

Larsson

3 januari 2009 10:58

Å tack & tack å tack!!
*bugar djupt å rodnar lätt* :)

 
Ingen bild

Karin med Y.D och A

3 januari 2009 14:37

GRATTIS från oss på Tyresö.
Bilderna du tar med julklappen är helt underbara. Instämmer med "Myntdrottningen" du har en härliger blogg, fortsätt med det.
Kramar från två och fyrbenta.

 
Ingen bild

Larsson

3 januari 2009 15:17

Du skriver så snälla saker, Karin!
Tack, tack!!

Hoppas allt är väl med dig å fyrbeningarna.

 
Ingen bild

Kusinen mags

5 januari 2009 10:28

Alltså Den Där Larsson! Behöver månne gossarna nån tant Kusinen att låna örona av så förstår jag dom alldeles på pricken. STRUTAR... ja käre tid va hon hittar på.

 
Ingen bild

Larsson

5 januari 2009 11:58

Jasså...tror Du att de "behöver prata om det"?!?!?

Hmmm...jag som trodde att iklä sig strutar var ett vanligt beteende bland vättar.
Men...nä...kanske att Du har rätt...

Vore ju kanonbussigt om Du ville låna ut dina öron - kanske en axel att gråta mot oxå!

Säg, blir det till att nyttja KBT för att få rätsida på detta?

:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards