Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Larsson - 3 januari 2009 22:28


...promenaden tidigare idag, så gick em/kväll i lugnets tecken.


Grabbarna har fått göra lite eftersök av bacon - MYCKET uppskattat kan jag säga :) - och jag har fördjupat mig i den nya kamerans finesser.


Inte klokt va´mycket den kan!! Bl a går det att fixa & trixa med bilderna.

Se här hur det blev när jag tryckte på några knappar...






































Av Larsson - 3 januari 2009 14:03


Det snöar här idag. Mjuka flingor som lägger sig sådär vackert och fluffigt!


Men...


...under detta förädiska fluff döljer sig isfläckar! Av den halkiga sorten...


Så på dagens promenad gick det som det gick.


Å hej!....Oops, nära ögat!....Tjohej!....Jösses...Håll balansen!...Gliiid å... påff=spagat!!


Det var någonstans här som det slog mig;


- Spagat?! Jag har banne mig gått ner i spagat!!! Men...det kan jag ju inte?!?! Har aldrig kunnat...


Nåväl - där låg jag iaf. Eller satt, hur man nu ska uttrycka sig. Grabbarna Grus trodde att det var början till en ny rolig lek, så de skuttade glatt skällande runt och över mig - suck!


Kunde till slut, värdigt och mycket graciöst (harkel...)  hasa mig upp med hjälp av en intillväxande björkslana och vi kunde fortsätta promenaden - sakta & försiktigt....


Nu ska jag inta ryggläge en stund. Tror att det är precis vad mina välstretchade innanlår behöver :)




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards