Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Grabbarna leker grabbiga lekar

Av Larsson - 17 januari 2009 22:15


Morgonkaffe -  Melodikryss - Promenad - så började dagen.

På promenaden fick vi sällskap av Granne och snusrarna Ville & Sixten. Alltid lika trevligt :)


Mumsade lunch och sen; spikmatta!

Efteråt kände jag mig "mjukgjord"...ja, lite lätt "gummiaktig" och kom på mig själv med att gå runt med ett fånigt  leende på läpparna ;-D

Sen drabbades jag av arbetslust och började städa, torka & damma!!!

(blir det så här varje gång man nyttjar den där mattan, då vet é tusan? ! ? ....)

* * *


Fick mess från Utmanaren. Hon hade hittat innebandymål till överkomligt pris - Bra jobbat, J! Nu slipper Grabbarna  "spela apa" och kan påbörja sin träning till fotbollsproffs! Känn trycket, Zlatan!!!!


Funkar det inte med fotbollen så kan de ju alltid försöka sig på Brottning :))


Matchen är igång å Gusten börjar med... att lipa !! 


 Ymer svarar med att koppla grepp - ett stadigt grepp!


 Gusten blir småputt å gör en "Mike Tyson" ! ! ! 


Ymer svarar med "Nacksving á la platt fall"


Nu är Gurra riktigt oharmonisk men hinner inte med några fler oschysstheter förrän...

...Ymer utsätter honom för en "Flygande Mara" å matchen är avgjord!













































 
 
Ingen bild

Utmanaren

19 januari 2009 08:39

Jag har ännu inte hunnit montera ihop det lilla målet, då hela gårdagen gick till att montera väsentligt större prylar:
Sängstomme från IKEA!
Oh du tjena, det var en resa! När vi väl kommit hem med alla kartonger, påsar och allehanda artiklar, undrade jag stillsamt:
När vi nu har planerat, åkt, vandrat genom det stora varuhuset, trängts med skrikande snoriga barn i fyra timmar och burit sönder våra ryggar, är vi ens halvvägs i projektet....?
För att montera möbler från IKEA är inte alltid en dans på rosor!
Konstaterade när väl sängen stod på plats att timmarna tillsammans med de skrikande snorungarna var en barnlek i jämförelse!!
Och inte känns det bättre av att veta att det under morgondagens kväll skall monteras en stor byrå från samma varuhus. Pust...
Kommer definitivt att behöva en egen spikmatta efter detta!!

Men för att återgå till målet.
Så fort jag test-monterat det och känner att det är en helt ok produkt, pilar jag ner och införskaffar ett till så att grabbarna Grus får ett lika fint som Muffenweisern har.
Kände inte att jag ville köpa nåt värdelöst skit till dom innan jag testat att det fungerar hyfsat iaf.

 
Ingen bild

Larsson

19 januari 2009 09:37

Morrn´då!
Så omtänksamt av dig! Att vilja prova grejen först, alltså. Känns som jag har ett alldeles eget "oberoende testinstitut" :)

Ja, detta med IKEA-besök...Alltid förenat med ett kånkande, släpande, bärande & bubbande och väl hemma - ja, då blir det som du skriver, ett evigt skruvande, spikande & bankande.
Vad ÄR det i människan som gör att hon gång på gång på gång, frivilligt utsätter sig för detta?!?
Är det månne Stenåldersmänniskan i oss som vill ha en fånga-och-släpa-hem-en-mammut-till-grottan-upplevelse ???

 
Myntdrottning

Myntdrottning

19 januari 2009 10:23

Morning! Du är helt suverän på att få till text till dina bilder, haha! Gör en bok av dom! Jag är allvarlig!

http://www.metrobloggen.se/bloggerinan

 
Ingen bild

Larsson

19 januari 2009 18:54

Gokväll på sig Myntdrottning!

Oj - nu rodnar jag när du ger mig så gott betyg!! Tack & tack !!

Alltid kul att kunna sprida några glada skratt till sin omgivning och ja, visst har jag klurat på att göra en bilderbok...
Får se om det blir av i år. Iaf 1 ex som jag kan plåga mina vänner med :)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards