Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Larsson - 21 januari 2009 20:40


Liiite mosiga men fullt ätbara. Ingen...???


Nähä.


Som ni förstår, så tränar vi för fullt. Det går framåt och till helgen ska jag försöka få lite bilder på tricket. Då kommer nämligen J och Bambam och jag hoppas att J kan vara mig behjälplig med själva fotandet. Har försökt själv men....nja....det blir liksom inget bra! Hålla banan, klicker, godis OCH kamera funkar inte när man bara har två händer :)


Promenad har det oxå blivit idag. Jag drog med mig Pensionatsföreståndarinnan och tre av hennes hundar, M och hennes båda hundar åsså jag och Grabbarna Grus. Inalles alltså tre fräscha, frejdiga kvinnor och sju hundar!

Det är en riktig högtidsstund att få springa med dessa schäfertjejer, tycker Grabbarna!! Nu finns det faktiskt en hane med i gruppen också men honom bryr de sig inte så mycket om.


- Jag visar bara ena hörntanden så springer han till sin matte, säger Ymer och "ler" snett.


* * *


När vi kom hem fick jag för mig att jag skulle sortera bland alla hundsaker. Samlade ihop all ryggsäckar, påsar, korgar m m som var fyllda av diverse hundrelaterade grejer.

Det var dumt!

Jo, för tidigare så låg de ju utspridda lite här & var och varken syntes eller märktes särskilt mycket.

Nu ligger de i EN ENDA JÄTTEHÖG i hallen!!!!


Där finns bollar, "kampisar", gamla och nya halsband, koppel till en hel kennel, spårselar i alla möjliga storlekar , sökskynken och rapporthylsor (jag som aldrig ens tävlat rapport!!!!) Apportbockar - både trä och metall, koner och mycket, mycket annat.


Min plan var att få detta sorterat under kvällen men Grabbarna skulle ju promt "hjälpa till" så planen sprack, om jag säger så....


Ymer ville absolut prova sin favoritsele. Han måste ha blivit inspirerad av schäfersällskapet idag :)


- Kolla in Grabben va´!!!


- Pondus! - det e var det hela handlar om, alltså.


- Jag kan ta på mig Stick-och-brinn-minen oxå om de´behövs !!




Gurra han hittade sin cykelsele och började yla om att han ville ut me` hojen...suck!




Imorgon bär det av på konferens i dagarna två. På fredag blir det till att baka tårta och om lördag kommer som sagt, J och Bambam. Då ska det bli träna av!

































































Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards