Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Träningshelg i bilder!

Av Larsson - 25 januari 2009 18:59


Vilken helg! Mycket träning, mycket prat, mycket klurande & funderande, en hel del mat och massor av vin - nämen vad skriver jag?!? ..varsitt glas vin, menar jag ju! Ja, möjligt att det blev två glas då - men mer var det inte!! Tror jag....


Hundarna har varit kanonduktiga och jag & J har oxå skött oss, även om det framåt em idag blev en aaaningens nedgång i hjärnaktiviteten :))

Det tar på en att klura & tänka, ska jag säga!! Men vi var ju inte de enda. Nä, även de små jyckarna blev redigt trötta  - Gurra såg t o m vimmelkantig ut :D


Så vad gjorde vi då?


Jo.


Vi började spåna runt syndiskriminering. Alltså, lära hunden att hämta ett likadant föremål som visas (synintryck) för den. MYCKET intressant!!

(Det kommer mera om detta inom de närmaste dagarna )


Ymer övade vidare på sitt "Skala banan-trick" .


Bita-av-toppen-övning och....


...dra-i-skalet-övning ledde fram till...


  en  S K A L A D   B A N A N ! !


-



Sen jobbade vi vidare på hans Buga.


- Kolla, kolla - ja´kan! Ge mig karamellen nu då...


- Kolla igen då - bra va´?!? Seså, hit med mera karameller....



Ymer han jobbade å jobbade och mot slutet tog han tricket till en ny nivå då han även lade ner hakan i golvet!!! Det blev liksom Buga med en twist!!!


- Visst borde jag få HELA karamellpåsen nu ????


* * *


Putta fotboll i mål var också en sak som vi tränade idag. Och här gällde det alltså att hunden skulle just putta bollen. Inte sparka, kicka, bita, bära utan bara putta!

J byggde ihop målet i ett nafs och sen körde vi igång.



Först ut var BamBam...


Började bra med flera målmedvetna och träffsäkra puttar!


Sen blev han lite ivrig och försökte då ta till otillåtna metoder...

Aj, aj, aj - gult kort på dig där, BamBam!!


Men BamBam som är lika snabb i hjärnan som i foten (eller ska det vara tassen???)

hämtade upp sig och fick till en lysande målputt :)


.


Näst i tur stod Gusten.

Gurra, Gurra...ja, vad ska man säga ? ? ? Alltså, den killen får nog hålla till i Korplaget... :)


GURRA - SNART PÅ EN GRUSPLAN NÄRA DIG !

 -Jag petar lite fint och....


...sen föser jag in den i mål.


* * *


Nä, nu är jag trött. Redigt trött! Jag tror jag gör som BamBam, jag tar min favoritleksak och går och lägger mig :))























































































 
 
Ingen bild

Utmanaren

25 januari 2009 21:27

Tack, Lena. Tack.

Asså, så himla kul vi haft i helgen! Jag är helt lyrisk!
Speciellt kul var syndiskrimineringen som var en ny och jädrigt spännande grej! Den kommer vi att jobba vidare på så det står härliga till!

Sen har jag ju som du redan vet sparkat igång vårt nästa projekt, men det kära läsare får ni läsa om lite längre fram! Fniss! :-)

Till min stora glädje ser jag att även jag som är ett fototekniskt ogeni (Eh...?) fått till något som ser ut som bilder från träningen. Ska be H lägga in mina kameralaster oxå och se om det bidde nåt.

Å så måsta jag ju säga att jag blir otroligt blödig i hjärtat när jag ser bilden på Bamelibam med bollen i munnen!! :-))
Kära hjärtanes, mammas lille gull!!

Tack, Lena. Tack. (fnittrar hejdlöst! :-))

 
Ingen bild

Larsson

25 januari 2009 21:59

Jaa, jag kan bara säga;
Tack, Johanna. Verkligen! Tack!!!
*vrider mig av skratt!!!!!!*

 
Helena

Helena

26 januari 2009 08:20

Blir grööön av avundsjuka. Gud så kreativa ni är och vilken fantasi ni har...måste vara vinet, själv dricker jag ju inte vin...ska kanske börja.
Åh bilden på Bambam...man bara älskar honom! Kram på er!

http://www.helenaofia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Larsson

26 januari 2009 09:53

Haha..ja du, Helena - absolut är det vinet, rött sådant dessutom... ;)

Nä, skämt åsido - vin behöver du inte börja bruka. Nix!
Utan tvätta bort den där gröna nyansen och se fram mot den 14:e! Då blir det kreativitet och fantasi så det räcker och blir över :))

Kram!

 
Myntdrottning

Myntdrottning

26 januari 2009 11:50

Dom är ju duktiga på att lära sig alla möjliga trick! Och du är duktig som lyckas få dom att fatta också :)
Såg då för härligt ut med leksaken sovande i munnen, haha!

http://www.metrobloggen.se/bloggerinan

 
Ingen bild

Kusinen

26 januari 2009 14:32

Vicken aktivitet de e i Södra Skogen! Vi i Mörka Skogen försöker hålla lite bloggkoll men hinner inte med i storstadstempot. Måste nog köpa ut...

Och en eloge till den Fantastiska Kameran som lyfter bloggen till fem Bananer!
Grattis!

 
Ingen bild

Larsson

26 januari 2009 14:37

Jo du Myntdrottning, nog är de läraktiga allt, de små djuren! Å det är nog mera "..trots mig" än "...med hjälp av mig"!! *hahaha*

Ja, bilden på BamBam Björn blev riktigt kul!!....å söööt!!! *tulle lille....*


 
Ingen bild

Larsson

26 januari 2009 14:44

Halloj Kusinen!

Oj, oj, oj - rankad med hela FEM bananer!!!!
Nu blev jag...ja, jag blev helt enkelt glad -å lite stolt oxå...
*ler stort och stäcker lite lagom på ryggen*

;)

 
Jeanette

Jeanette

27 januari 2009 11:43

Skala-banan-tricket: så himla coolt!! Bra jobbat!
Så söt BamBam är, sovandes med bollen i säkert förvar... *ingen annan ska få leka med MIN boll* asg
Så skulle nog Tyson mkt väl kunna få för sig att göra...

http://www.dizza.se

 
Ingen bild

Larsson

27 januari 2009 12:04

Jo du Jeanette, jag tänkte att det kunde vara ett ess i rockärmen för att blidga domarna på kommande lägretävling :))

Eller om vi tävlar lydnadseliten.
Undrar vad domaren skulle säga om Ymer satte sig i Rutan och började skala banan...*fniss fniss*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards