Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Larsson - 6 februari 2009 18:01


Det hör ju liksom till att åka på utflykt när man har semester, så idag bar det av till Öster-Malma Jaktvårdsskola.


Vädret var ju inte det bästa.... :(



...men vad gjorde det! Hade ju så trevligt sällskap av min vän och tillika gamla kollega, HF.


Vi började med att äta lite (lite å lite - kändes som man var dräktig när man gick därifrån!!!)  lunch. Idag serverades det...



...med ugnsrostad potatis, en hel massa grönsaker och hembakat bröd.

Uuuuh, så gott!!


Efter lunchen vaggade vi ut till butiken och shoppade loss. I min kasse hamnade en bok om vargar, en T-shirt, en ansenlig mängd prinskorvar gjorda på viltkött samt en mufflonstek.

(det sistnämnda kommer jag att anrätta om söndag - hoppas det kommer att passa gästerna!)


Frisk luft är ju bra för matsmältningen (har jag hört...) så det blev även en promenad i omgivningarna.



Det är trots allt lite fint med grådis. Nästan lite magiskt och en gnutta spöklikt.



Å rätt som vi gick där; vad skymtade då bakom några träd?!?


Jo, jädrar i min lilla låda - ett SVIN!  Ett riktigt VILDSVIN !!! 




.

.

.

Fast...nu friserar jag historien liten....jo, för det var så att de var i hägn.

Å det var min själ en nedrans tur. Annars hade lagt båda benen på ryggen och satt nån form av världsrekord på tiotusen mil! Å det hade ABSOLUT inte blivit några bilder tagna. Sådeså!!!


Men nu var de ju som sagt i hägn...



...och då kunde jag ju lite kaxigt stå där å fota :)



Med oss i bilen hade vi Tassa. En riktig storviltsjägare trots sina unga år och  när hon fick syn på grisarna...ja, då var hennes dag gjord!!!


- AHA! Yes - jag vet precis!  Jag skäller och du skjuter, visst då husse?

VOV  VOV  GRR  VOV  VOV.... å va´KUL!!!


När det nu inte kunde bli nån jakt så.....ja, jag tror aldrig jag har sett en ledsnare hund...


- Men husse....grisarna!  Vi måste j a g a grisarna!!   Husse!!!!!

Du & jag som jagar så bra ihop....SNÄÄÄLLA!!!



Stackars Tassa! :(

Men om jag känner hennes husse rätt så dröjer det nog inte länge förrän hon får visa sig på styva linan i skogen!


Nu ska jag kasta mig omkull på spikmattan. Måste smälta både dagens lunch & dagens sviniga möte :))

































































Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards