Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Larsson - 7 februari 2009 20:18


Ymer & jag jobbar oförtrutet vidare i denna gren. Idag blev det skifte mellan tre olika ting (diskborste, kratta och disksvamp) och varierande störningsföremål.

Faktiskt så ligger han genomgående på 90% rätt! Måste säga att jag är liite förvånad och förstår inte riktigt vad som händer...


Är det så att han förstått leken och använder synen eller är det en kombination av syn + ngt annat, t ex lukt? Eller kan det vara ngn helt annan signal som gör att han väljer rätt??

Ska försöka filma honom nästa gång. Brukar ge en del aha-upplevelser när man får se det hela från en annan vinkel.


Som en extra belöning för gott jobb så fick Ymer göra lite trix. Han blir verkligen upplivad av att få göra "kända" saker efter att vi tränat ngt nytt och ganska klurigt. Det blir lite;


- Ha, det här kan jag! Plättlätt!!


  • Sitta fint
  • Ligga död
  • Ligga rygg
  • Upp med tassarna!
  • Backa
  • Mellan
  • Åtta
  • Cirkla baklänges
  • Rulla
  • Be om lov
  • Torka nosen
  • Buga

Buga är hans senaste trix och det börjar sitta riktigt bra! Han ser ju så förbenat söt ut när han lägger ner huvudet på sned och rumpan pekar rakt upp :)


Gusten övade lite basic, som dutta på targetpinne, tass på musmatta, avlämna föremål i handen osv.

Å sen lekte vi! Både dragkamp och "Nu kommer jag å tar dig!..."

Lekar som Gusten uppskattar  VÄLDIGT mycket :)


Nu ska jag sträcka ut mig på soffan, smutta på ett glas vin och bara va´!!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards