Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Larsson - 9 februari 2009 18:03


Grabbarna ville ha med sig Kejla på dagens promenad. Kejla bor hos Pensionatsföreståndarinnan och i Grabbarnas värld är hon liksom nr 1....ja, lite av "the one and only" kan man säga :)


På väg till skogen, plockade vi upp henne och sen bar det av på en tur som skulle blir lite styvt tre timmar lång! Men med ett osedvanligt vackert väder och med kaffetermosen fylld, är det lätt att glömma bort tiden.

Å förresten, vad bryr jag mig om tiden - jag har ju semester :))


En liten bit kunde de gå i samlad tropp men sen kunde inte Gusten styrsla sig längre och leken var i full gång!



- Du kan inte ta mig!!!


- Kan inte jag! Du...jag är en schäfer och springer dubbelt så fort som dig!!


- Måhända - men JAG springer så fort så jag blir alldeles suddig!


- HAHA! - nu fick jag allt tag på dig!!

- Vaddå? Det var ju JAG som fick tag på DIG!!


Ymer han håller en mer "vuxen" nivå på samvaron med andra hundar. Iakttar busandet lite på håll och verkar tycka att det finns en gräns för hur lågt man får sjunka...t o m i umgänget med Kejla ;)


- Men herre Gud....hur gamla ÄR ni egenligen?!?!


- Äh! Jag har viktigare saker för mig än att ränna runt som en galning....


* * *


Imorgon blir det nog lite träning och på onsdag åker vi och simmar. Ja, inte jag då utan det blir gossarna som ska få öva lite bassängsim!



















Av Larsson - 9 februari 2009 09:38


 Tror jag ska packa fika i ryggan och dra till skogs. Känner att jag behöver röra mig efter gårdagens ätorgie :)


Det säger jag bara gott folk, hittar ni mufflon i köttdisken så KÖP KÖP KÖP!!!


Det vara bara så otroligt gott!!  Jag fick rådet att bara krydda det med lite timjan, salt & peppar och steka på bitarna och mer behövdes absolut inte. Som min syster sa; - Det här är ett kött man bara inte kan misslyckas med!


Nä, nu måste jag ut och försöka hacka bort isen på bilrutorna  - regn igår, 5 minus idag...gaaahh!! :(

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards