Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

Va´skulle jag i garderoben att göra ? ! ?

Av Larsson - 10 februari 2009 14:48


Bäst som jag höll på att rensa garderoberna från diverse rammel & mög, så kom jag att tänka på att jag fyller år nästa år.  Förvisso ingen nyhet. Alla har ju födelsedag varje år MEN jag fyller sådär otäckt jämt.


Förstår ni? Jag är snart lika gammal som min mamma....å hon, hon är gammal hon!

Jämrans, nu fick jag ångest. Njaa, ingen fullskalig kanske...men absolut en lightversion.

Jämrans, jämrans, jämrans :(


Hur kunde det bli så här? Känns som  det bara var förra veckan som jag var....tja...typ 29. Går tiden verkligen så fort?!?


Huuu!!!


Å alla extrakilon - var kom de ifrån? Står viktökning i direkt relation till åldrandet?!?

Hemska tanke - hur kommer jag då att se ut framöver?!?


Näääe, jag får slå ikull mig på spikmattan å hoppas att jag får en släng av "pyspunka"....



 
 
Ingen bild

Gunvor

10 februari 2009 16:09

Livet är inte slut efter trettio!!!!
Grabbarna kommer inte tillåta det! En kamera med vidhängande bruksanvisning, kräver att hjärncellerna rör på sig.( Men ska man dömma av dina fotografiska övningar, har du redan tragglat dig igenom den)

 
Ingen bild

Larsson

10 februari 2009 17:43

Gunvor, om det vore så väl att jag BARA fyllde trettio!!
Men se icke.
Nä du, här ser du en kvinna som trampat mark betydligt längre än så... :))

 
Ingen bild

Grannen

10 februari 2009 21:33

Och då undrar jag genast vad det var du hittade i garderoben som påminde dej om huuuur gammal du faktiskt blir?
Fast, vid närmare eftertanke jag vill nog inte veta...

 
Ingen bild

Pia

10 februari 2009 21:54

Tja bruden! Vad GÖR du? Skaru´ha "gamla" kläder på dig när du fyller DEN födelsedagen?Skulle inte tro det...ett litet råd från en som har fyllt o med andra ord tränat, ;-)på detta. Hihi, köp nytt! Det får man unna sig o titta inte på storlekslappen, känn efter, är det skönt så är det ok. O hör sen! Underhudscharm får man underhålla vet du, till en viss del.....Vi kan ta ett snack om det, från en som har tagelskjorta på efter en tripp över sundet med "smörrebröd, öl o en lille".....(hrm)många grönsaker o b-vitaminer, tror jag....eller visst?

 
Ingen bild

Larsson

10 februari 2009 22:14

Joho, bästa Granne - nog e du väl liiite nyfiken va´???

Om du är riktigt snäll så ska jag berätta det en dag...när ingen annan hör! ;)

 
Ingen bild

Larsson

10 februari 2009 22:26

Pia; Jasså...köpa nytt, sa du. Hmmm....inte bry sig om storleken, nähä!

Kanske kan hitta nåt snyggt påslakan att drapera mig i...eller - jag kanske kan få låna din tagelskjorta???
För DEN ska du väl inte ha på dig när du kommer på mitt kalas?!? :))

Nåja, det ordnar sig nog med skridskor...bara det blir is... :))

 
Ingen bild

Utmanaren

11 februari 2009 15:11

Asså, oj!
Nu har jag på lunchen varit iväg och shoppat den andra varianten av spikmatta, den sk Shakti-mattan (www.shaktimattan.se) och har nu provlegat den ca 20 min.

Jag säger bara:
Oj, Aj, Wow, Coolt och Brrr!!

L, din spikmatta känns på ena viset som en Hästenssäng i jämförelse, men ändå inte.
Spikarna i din mattvariant är klart mindre vassa individuellt, men jag tror ändå att jag upplevde den som lite värre ändå, speciellt vid skuldrorna.
Shaktimattans "piggar" är rent av sylvassa, känns som en mer vass-brännande känsla men ändå lyckades jag nästan somna på mina första 20 minuter. :)
Känner mig lugn, frusen, varm, glad, inspirerad och klart nyfiken på fortsättningen på detta projekt!

 
Ingen bild

Larsson

11 februari 2009 15:19

Häääftigt, du Utmanaren!!
Vi kan väl ta med oss våra mattor om lördag, så kan gänget få en lektion i "Hur man bäst förbereder sig inför hundträning" :))

 
Helena

Helena

11 februari 2009 21:29

Självklart ska mattorna vara med på lördag. Ser fram emot ett provligg...ups, jag menar att provligga en sådan däran spikmatta.

http://helenaofia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Larsson

11 februari 2009 22:19

Helena; Hahaha...det här kan nog bli en kul reunion!!! :))

 
Ingen bild

Utmanaren

13 februari 2009 10:09

Om minnet står mig bi sk jag självklart ta med min nya gossemadrass!
För nu har jag två kvällar i rad somnat på den!
Hur nu det över huvudtaget är möjligt, för den är sylvass!
Men man kan ändå inte bortse ifråg att jag inatt för första gången på veckor bara vaknat en gång under natten, istället för mellan 5-15!
Kan det vara spikmattans förtjänst, tro...?

 
Ingen bild

Larsson

13 februari 2009 16:57

Utmanaren; Men det är ju rent av LYSANDE vilken effekt den hade!!
För absolut är det mattans förtjänst!!

Coolt :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards