Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Visst är det Änglatrumpeter !

Av Larsson - 19 februari 2009 17:41


Myntdrottning  , Frogprincess och Pezze är några som undrat över

min Pinne med tofs-odling. 


Frogprincess tyckte t o m att de var söta!! Jo, det är sant, hon skrev så!!!

Så rart sagt!! Tack, snälla Du :)


Pezze inte bara gissade rätt på sorten, hon uttalade oxå sitt stöd i användandet av sketfula plastkrukor!! Tackar särskilt för det!! 


Myntdrottning däremot, hon jämförde med sin egen -  Pinnar utan tofs

å tyckte att min såg värre ut. Ja, odlingen alltså!!!

Tror nog bara att hon är lite avis ;)


Men nu ska jag skingra dimmorna, bästa bloggläsare!


Alltså, dessa pinnar är helt enkelt små Änglatrumpetbäbisar (avkommor till Tre pinnar med början till tofs ) och planen är att de ska växa upp och bli stooora och stååtliga och förgylla min altan med en sagolik blomprakt till sommaren.


Tre pinnar med början till tofs har jag övervintrat och den går nu in på sin andra sommar.

Så här såg den ut förra sommaren....


...när den var i "slyngelåldern" :))




Har inget foto på en fullvuxen blommande dito. Ännu! Men om allt går min väg och växterna håller sig krya & raska och äter duktigt, så kommer det bilder framåt sensommaren.

Ni får tåla er till dess!!!

 
 
Pezze

Pezze

19 februari 2009 21:18

hahaha :D
ja du.. varför jag vet om att det e änglatrumpeter e att morsan har haft/har såna o kämpar hårt med o få sina blommor o växa bra.. men ibland går detta åt skogen så.. *L*
Kanske e det fel klimat vi bor i eller så har vi inte gröna fingrar prexis *S*

http://humbybumbysknasigavarld

 
Ingen bild

Larsson

19 februari 2009 22:20

Pezze; ...eller oxå kanske det var några osedvanligt tjuriga exemplar! :))

 
Ingen bild

Utmanaren

20 februari 2009 09:48

Detta har knappast med vare sig tofsiga pinnar eller änglatumpeter att göra, eller så har det kanske det...?
I alla fall dom tumpetande änglarna, för igår hade jag en smärtfylld nirvana-uppelvelse!

La mig på den synnerligen vassa (ni skulle se rivmärkena på min handled!) spikmattan igår kväll i sängen och prövade för första gången att ha en del av ryggen direkt mot mattan, utan tunn T-shirt mellan.

Jag säger bara:
Ajjjj, svid, bränn, oj, zzzzzzzz...zzzznark......!
Asså, på mindre än tre minuter var jag helt borta!
Vaknade av ett H kom och släckte läslampan, varmed jag mer eller mindre fick lossa mattan från skinnet i svanken. H såg med fascination på min väldigt illröda och punkterade rygg och sa, mycket otippat, "Jag måste testa mattan nån dag!"

Hur kan något så ont göra att man mer eller mindre faller i koma på tre minuter...?!
Vaknade iaf något mindre trött än vanligt i morse, efter en helt natts sömn utan att vakna en enda gång och därtill kändes ryggen oxå lite bättre än vanligt.

För att nå ännu högre nirvana-höjder skulle man kanske testa lite andra spännande fakirtrick oxå, som att köra långa nålar genom armar och kinder, eller kliva omkring på krossat glas och glödande kol!

Vad säger du L, vid nästa träningstillfälle kanske vi ska testa det istället?

 
Ingen bild

Larsson

20 februari 2009 13:16

Utmanaren; Ja! Ja!! JA!!! Absolut! Sen kan vi toppa med att äta stuvad lever med surkål. Å dricka Absolut Hembränt (smaken som man aldrig minns....)
Jo, vi måste spela flöjt oxå...

Men DU - det här ser jag fram emot!!!

*kilar till affären för att köpa en kobra*

 
Frogprincess

Frogprincess

20 februari 2009 13:50

När du skriver det så... Sådana hade mamma ett gäng förr. Hon gav alltid bort till mig men eftersom de kräver en hel del vatten... Ja du förstår säkert vad som hände.

http://www.metrobloggen.se/frogprincess

 
Ingen bild

Larsson

20 februari 2009 14:17

Frogprincess; Hmm *nickar förstående*

SÅ trist när växter bara ger upp sådär ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards