Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

Fullständigt livsfarligt !

Av Larsson - 24 februari 2009 19:52


Men jag är ju en otroligt modig kvinna, så jag tvekade inte en sekund!

Nä, jag gick glatt med på att träffa valparna å nu....



...ja, nu sitter man där i "valpträsket" !


- Ohh...hur söt va jag då !?!


- Åhh..fining!!


- Meeen... tulle liten!!




Eftersom jag bara suckade & smackade & "platade tå häääl" så kände Ymer att han var tvungen att rycka in och närma sig valparna med lite mer "vuxenapproach" :))






Nu ska jag fortsätta att gå igenom dagens skörd av valpbilder och under tiden ska jag nog ta mig en semla.

Då kan jag ju alltid låtsas att det är den som gör att jag dreglar :)))


* * *

Här kan du läsa mer om valparna!












































 
 
Ingen bild

Utmanaren

25 februari 2009 08:50

Täla tidel tå tööööta!!!

Den lille grå på kennelns hemisda, som är tredje valpbilden från vänster: den lille nådde rakt in i hjärtat på mig!
Gosh, så söt!!

Som tur är behöver jag inte ens fundera på om en sådan liten söt skulle flytta hem till oss med tanke på att kvoten nog redan är fylld där hemma med hundar, men fru L kanske skulle ta och fundera en gång eller två...? :-)

Semlor!
Gott!
I går bjöd företaget alla anställda på semlor. Då Sune-driftchef och jag skulle ha möte 14.30 slukade vi varsin vid 14.20
Gissa då vad en vad mötesdeltagarna hade med sig?
Ja, just det, semlor!
Jag kände viss tveksamhet till att det kunde vara nyttigt med två semlor inom loppet av 10 minuter så höll jag mig.
Ja det vill säga i en timme, för när klockan var 15.30 gled semla nummer två ner.
Och ja, jag kan meddela att man mår illa av två semlor på en timme.
Lägg där till en laktosintolerans så kan ni alla förstå att jag inte mådde topp.
Men vad gjorde väl det! :-)

 
Ingen bild

Larsson

25 februari 2009 09:46

Utmanaren; Nähädu!! Nu när jag har "nyktrat till" så känns det FULLT tillräckligt med två ex av familjen Canis i huset :)

På tal om semlor...jag har ju för tusan en kvar sen igår (en annan har ju karaktär och kan nöja sig med en/dag....)

Yes! - en frukostsemla får det bli idag *slickar mig om munnen* :))

 
Ingen bild

Utmanaren

25 februari 2009 10:32

Det har inget med karaktär att göra, det är livsuppehållande åtgärder att äta flera semlor om dagen.

 
Myntdrottning

Myntdrottning

25 februari 2009 21:04

Du är helt fantastisk på att få till text och bilder, vet du det? Har jag sagt det förut? Jaja, jag säger det igen :)

http://www.metrobloggen.se/bloggerinan

 
Ingen bild

Larsson

25 februari 2009 21:58

Utmanaren; Nääe!!!...jag som trodde att jag kunde uppvisa en egenskap utöver det vanliga åsså menar du att det bara handlar om ren självbevarelsedrift...*pärksans oxå!!!*

Myntdrottning;
När det gäller såna fina omdömen så får du skriva de hur många gånger du vill...jag blir LIKA glad varje gång!! :)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards