Ymer Gusten & Co

Alla inlägg under februari 2009

Av Larsson - 17 februari 2009 17:01

Av Larsson - 16 februari 2009 08:36


Så var det slut på sötebrödsdagarna - idag kallar "saltgruvan" igen! Huga, huga.... 


Det gäller väl att plocka fram några anständiga "jobbkläder"  så det blir till att dyka in i garderoben...  å nej!!!....inte garderoben igen!!!



Av Larsson - 14 februari 2009 19:20


Vilket trivsam dag det blev :)


Målet med träffen var att  (förutom att få umgås, prata och skratta förstås!) jobba fram ett program (typ, uppvisning) för varje hund. En sammanhängande story av färdigheter, om man säger.

Med hjälp av lite kaffe och en bit av Helenas hembakade bröd (himla gott!!) så kom vi igång i brainstormandet.

Uuuuhh - va´vi var kreativa och idéer bara sprutade :))

Resultatet blev fem olika program under rubrikerna;


  • Akademiker
  • Finkultur
  • Underhållning
  • Musik

å sist....


  • "Bonnigt"  (behöver jag skriva att det var jag & Ysterkvistaren som hamnade under den här rubriken?!?     *hahaha*)

Nåväl, det där med "bonnigt" var nog lite självvalt och som tema passar det oss utmärkt!! Nu återstår bara att finslipa på "manuset" och sen...ja, sen gäller det att T R Ä N A ! ! ! så ska nog publiken få se på "bonnigt" så det förslår :))


Tina & "Fibi" tränar "Följa finger"


Linda & Kiutu tränar sitt (hysch-hysch-hemligt!)-trick ;)


Helena & Fia tränar - TOTAL avslappning!!

(undras om den hunden oxå använder spikmatta????....)




.

Helena & Fia som även passade på att "göra Stockholm" ville gärna visa vilket kap de gjort på sin shoppingrunda. Eller...Helena ville...Fia var mera tveksam...




.

- Näää...jag tycker inte den passar! Eller.....?  Lova att ni inte skrattar??




.

- Men ni LOVADE ju.....




.

- Äsch, pilutta er!!!  Jag ska säga er...allting klär en skönhet! Sådeså.




* * *


J och Bam tränade också men framförallt hade de en uppvisning i SD. O´boy, o´boy - vilken uppvisning sen!! Bam gick klockrent och spikade varje visat föremål. Bara såååå bra!!


Gusten övade lite på sitt senast trick; Skämmas. Gick väldigt bra för att vara i ny miljö med andra hundar runt omkring. Mattes bästa Gurra!


Ymer fick också sin stund i rampljuset. Först lite uppvärmning med smakprov av allehanda trick och sen lite mer fokuserad (eller kanske; mindre ofokuserad...) presentation av vår programidé.

Tror att, även om vi inte kommer att få MVG på vårt program, så kommer vi ha omåttligt roligt under tiden :))



* * *

Tack alla för en skojig & trivsam dag

och ett extra tack till dig Tina,

för att du ordna med mat & kaffe!

Vi ses !












































Av Larsson - 14 februari 2009 06:47


... man är uppe och hoppar så här dax !!

Till min glädje kan jag se att det redan börjat ljusna :) Hoppas det blir bra väder - gärna sol - för idag är det DogModel reunion med vidhängande träning.

Det ska bli skoj :))


Nu ska  jag bara gnugga bort kudden ur ansiktet och sen bär det av till Bro-Håbo BK.

Av Larsson - 12 februari 2009 18:54


Japp, idag har vi varit och visat upp oss hos Fru Uppfödare.

Man blir ju väldigt glad, och stolt!, när man besöker någon som tycker att man har de vackraste hundarna som finns... ;)


(Vaddå part i målet??..vaddå jävig??...nä, nu förstår jag inte riktigt?? *hihi)



- Gusten, du blir mer och mer lik din far, sa Fru Uppfödare och tittade ömt på honom. - Så vacker, så vacker och några drag av mor din har du också,  lade hon till.


Hur hon nu hann med att se det då Gurra ivrigt kutade runt i snön och hade huvudet mer i snön än ovanför...Men strunt samma - som matte blir man ju alldeles varm i hjärtat över såna vackra ord!!!




Vi tog alltså en promenad och några andra som också följde med  var;


"Tji Luris"


och....


Stolle-Jocke.


Åsså Ymer. Men han fastnade inte på någon bild idag.


Någon som jag ansträngde mig för att få på bild var Ragnhild - Grabbarnas mor/mormor. Nu var det inte så lätt, kan jag säga....nä, Ragnhild hon tyckte att sitta still å posera - det är då bara för stadshundar...


- Tocke´stolleprov! sa Ragnhild å for upp & ner och hit & dit  eller satte sig  blickstilla tätt, tätt intill mig. Å från den vinkeln var det ju stört omöjligt att fota... *suck*

Nåväl, lyckades till sist ändå få EN bra bild på henne.


Nog är hon lite söt, den gamla damen :)



* * *

Tack, snälla Fru Uppfödare, för en trivsam dag!

Å inte minst, för mat & kaffe.

Må gott!



































Av Larsson - 11 februari 2009 14:22


Gusten fick börja och han tyckte nog att det här äventyret kunde ha börjat bättre...


- Nämen vänta...duscha??...ska de´va´nödvändigt?!?


Men väl i vattnet så blev det genast roligare!


- Kolla Morsan, jag flyter som en kork!  Guppeligupp...




När han fick en leksak med sig i bassängen då busade han till det riktigt :))


- Å nu...Hajen! ! !





Han gav sig t o m på att stänka på simfröken :)


- Plask!...skvätt!!...PLASK!!!....Oooops! Blev du blöt??...hehehe...





Jo, Gusten han tyckte att detta med bassängsim var riktigt kul och han kom förvånansvärt snabbt in i en glad stämning. Det gladde mig då han ju har varit lite "bangen" att agera i nya miljöer - kanonbra!


Nog ser han allt lite...hm....lite....ja, nog ser han ut, alltid :))





Om nu Gurra tycte att detta var en happening så var annorlunda med Ymer.

Han hade definitivt en nära-döden-upplevelse :))


- Jäklar vicke´stort badkar...å d j u p t ! ! !





 - Undrar om jag överlever?? Bäst att hålla hårt i ringen!





När han sen fick fast mark under fötterna så krökte han karskt på nacken och såg ändå ut att tycka att bassängbad nästan var lika roligt som att bada i sjön. Men bara nästan... ;)





När vi kom hem fick båda två spunk och rusade fjortielva varv runt huset, för att sen kasta sig in och som  vanvettiga värstingar, gnugga sig på varenda tygstycke som huset kunde uppbringa!!

Nu ligger de och sover och jag ska försöka röja upp efter "tornadon"...suck!





































Av Larsson - 11 februari 2009 08:05


Nu har jag kommit ut ur garderoben... (ehh?!?)


Ångesten fick ligga kvar och humöret är åter på väg upp.

Den däringa spikmattan är allt väldans bra!!


Vad sägs om en historia så här på morgonen? En rolig sån, alltså...


Drängen och pigan var ute på söndagsutflykt.

Efter ett tag passerade de en hage, där tjuren höll på för fullt med en ko.


Pigan:

- Hur kan tjuren veta att kon vill?

- Jo svarade drängen, det känner tjuren på lukten.


Lite senare passerar de förbi en hage med får, där baggen roade sig med en av tackorna. 

Pigan frågade igen:

- Men hur vet baggen att hon vill?

- Ja det är samma där, sa drängen, det känner han på lukten.


De går vidare under tystnad. En stund senare tittar pigan på drängen och säger:

- Du är täppt i näsan idag va?




Av Larsson - 10 februari 2009 14:48


Bäst som jag höll på att rensa garderoberna från diverse rammel & mög, så kom jag att tänka på att jag fyller år nästa år.  Förvisso ingen nyhet. Alla har ju födelsedag varje år MEN jag fyller sådär otäckt jämt.


Förstår ni? Jag är snart lika gammal som min mamma....å hon, hon är gammal hon!

Jämrans, nu fick jag ångest. Njaa, ingen fullskalig kanske...men absolut en lightversion.

Jämrans, jämrans, jämrans :(


Hur kunde det bli så här? Känns som  det bara var förra veckan som jag var....tja...typ 29. Går tiden verkligen så fort?!?


Huuu!!!


Å alla extrakilon - var kom de ifrån? Står viktökning i direkt relation till åldrandet?!?

Hemska tanke - hur kommer jag då att se ut framöver?!?


Näääe, jag får slå ikull mig på spikmattan å hoppas att jag får en släng av "pyspunka"....



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards