Ymer Gusten & Co

Alla inlägg under februari 2009

Av Larsson - 4 februari 2009 16:19


Nu känner jag mig skrivsugen och för att det inte ska bli ett enda lååångt inlägg, så delar jag upp det.


Här kommer första delen.


Idag kände jag att jag tröttnat på att tänka. Japp!

Så istället började dagen med att jag & Grabbarna drog till skogs och tog en promenad varvat med uppletande. Det blev godissök på marken, i träd och stubbar. Kul, tyckte Ymer. Skitkul, tyckte Gurra :)


På vägen hem stannade jag till vid lågprisaffären för att botanisera bland färgglada saker att ha i SD-träningen. Hittade faktiskt många såna saker som snudd på kostade gratis!! Fick också med mig två paket färggranna servetter samt en borste till katten. Det var väl iofs inte riktigt meningen...men så går det när man inte tänker :D


Väl hemma var Ymer snabb som en iller framme vid kassen och började rota runt

- Vad har du handlat? Är det nåt till mig? Får jag se...jag VILL se!!!


Suck! Han är ju värre än en treåring...


- Har du handlat nåt till mig, Morsan? Jag måste kolla...


- Vad är det här?? En borste! Jag behöver ingen borste....


- Har du inte köpt nåt kul? Nåt som bara är mitt...


- AHA - en boll!!! Den är bara sååå mycket MIN!
















































Av Larsson - 3 februari 2009 21:51


...inne hela dagen, det var ju en utopi!

Grabbarna Grus motsatte sig å det kraftigaste ett sånt dagsprogram.

Å tur var väl de´!

Jovisst, ute sken solen och det i kombination med några cm snö och alla kallgrader, så blev det en helt underbar promenad :)



Under tiden jag gick där så tänkte jag att jag skulle bjuda över grannen på mat framåt kvällen. Bara för att fira att jag har semester, liksom.

Men sen kom jag på att jag redan tänkt den tanken.


Igår.


Då blev jag glad :)


Jo, för det innebar ju att jag förmodligen också redan hade tänkt ut vad jag skulle bjuda på  (jag säger "förmodligen" för som ni vet så lider jag av "pyspunka" ...) och då kunde jag  lägga den fortsatta tankeverksamheten  på en mycket behaglig och låg nivå.

Jojo - kan man inte tro att jag är blond va´?!?!


När vi kom hem så hittade jag mycket riktigt en "handlarlista" som jag nogsamt plitat ned under gårdagen, så med den i ena handen och plånboken i den andra begav jag mig till affären. Plockade ned alla varor som fanns på listan å sen....utan att tänka, så åkte 4 semlor ned i vagnen!!!

 Uj, uj, uj - å jag som skulle bli så sund & nyttig....


Nåväl.


Vid pass halv sex kom så Familjen Granne och vi satte oss till bords åt lät oss väl smaka. Under tiden vi åt och mumsade blev det ett resonerande och ett dividerande om allt och ingenting och det är det som är så kul med Grannen - lättpratat, lättskrattat och fullständigt chosefritt! :D


Efter maten kom semlorna fram och...ja, nog tänkte jag allt att man borde avstå men....




Av Larsson - 3 februari 2009 08:53


...ute alltså. Ruggans!!


Nä, idag stannar jag inne. Å tänker. Lite lagom sådär...

Av Larsson - 2 februari 2009 16:31


Idag börjar semestern! Hela fjorton lediga dagar...*tiddelipom..trala*

Inte ETT SMACK står inskrivet i almanackan - bara en hoper tomma dagar som jag kan fylla med vad jag vill :))


Tror att jag börjar lite lätt med "rodelträning" -  kroppen har verkligen förtjänat att få sträcka ut sig!!


-Sådärja kroppen, ligger du skönt nu?



Imorgon är det möjligt att jag börjar tänka...också :)  Men bara små lättänkta tankar...



Av Larsson - 1 februari 2009 04:55


Vad sägs om ett litet inlägg  i jämställdshetsdebatten så här på söndagmorgon...



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards