Ymer Gusten & Co

Alla inlägg under mars 2009

Av Larsson - 30 mars 2009 13:29


Har just kommit hem från "badhuset" och Grabbarna ligger på sängen och vilar ut.  Båda simmade "frisim" (ingen lina fäst i flytvästen) och det gick riktigt bra. Gusten vågade t o m gå nerför rampen och hoppa i utan hjälp!

Jodå - har man fyllt fyra då kan man själv :)


Vi hade sällskap av M som ville prova att simma sina schäfrar Puma och Ojoj.

Det var som att släppa i två valrossar - tror att det var mer vatten på golvet än i bassängen, när de badat klart!!! Tur att Grabbarna fick bada först annars hade de nog bara fått öva torrsim :))


* * *


Byggare Bob var här häromdagen. Det återstår lite jobb med altanen samt att jag fått några nya ideér ( att jag aldrig ger mig!!) som jag ville bolla med honom.

Ymer måste ha överhört samtalet för igår ville han leka "Hantlangare"...


- Här kommer jag med tumstocken!


- Är det ok om jag lägger den här? 


- Tusan, det här går ju bra ju!!  Känner att jag har det rätta "hänget" ...


- Om jag har en hammare?...vänta, ska kolla....


- Yes! Här kommer ja me hammar´n !


Ja...nej...jag vet inte jag....undrar om Byggare Bob har användning för en simkunnig hantlangare :))














































Av Larsson - 29 mars 2009 21:39


Nu är jag sååå mätt!!



Orkar inte skriva...måste vila! Herre min dar, känner mig nästan dräktig...

Av Larsson - 29 mars 2009 13:14


Jaha, så var det firat & klart för Gusten för det här året. Han känns lite däven idag. Å liiite mullrig i magen! Kan ju lätt bli så när det är kalas :)


Nu inväntar vi besök av A & G för att tillsammans avnjuta en god (förhoppningsvis!) söndagsmiddag. Tänkte svänga till med lite ugnsbakad fläskfilé med salami och soltorkade tomater. Till detta blir det klyftpotatis och en sallad med enbart olika salladssorter, kryddad med en enkel vinegrätt.

Jösses, va hungrig jag blev! Hoppas gästerna kommer snart....


* * *

Återigen, ett stort TACK!

till alla som sände hälsningar

på Gustens 4-årsdag.


Av Larsson - 28 mars 2009 09:29


Idag fyller Gusten år och när jag surfat på nätet nu på morgonen, så ser jag till min stora förvåning att hela världen verkar uppmärksamma den lille svenske vätten.


Jovisst, se bara här...


I de "fina salongerna" strömmar folk till för att beundra födelsedagsbarnet.


Likaså på de moderna gallerierna.


Även på gatan är han förmål för hyllningar!


I det stora landet over there har man t o m gjort ett reportage om gratulanten (måste ha varit Ymer som hjälpt till här...skulle aldrig ha lärt honom telefontricket!!!)















































Av Larsson - 27 mars 2009 16:50


Vi fortsätter att träna inomhus. Ute vill man ju inte vara mer än nödvändigt - isande vind & snöfall :(


Gurra går stadigt framåt i sitt Snurra-runt-trick.  Snurrar åt båda hållen när framtassarna står på trälådan OCH kan nu också ställa sig med baktassarna på samma trälåda! Att påbörja snurren i den positionen väntar jag med tills i morgon. Jag får skynda lite långsamt med honom - han är ju trots allt en grabb ;)


Ymer jobbade vidare med Fokusera-på-boll-tricket och sen fick han köra några av sina "kända" trick (buga, ligga död, rulla m fl). Mest för att han behöver låta "ångan pysa ut" när han gör saker som kräver stor koncentration :))


Nu blir det lite god fredagsmiddag innan jag intar ryggläge framför Let´s Dance. Måtte nu bara Starke Arvid vinna - hoppas, hoppas!!

Av Larsson - 26 mars 2009 15:11


Det är vad som fyller mina dagar just nu.


Gossarna är på Pang. Saknar de lite,  men jag vet att de trivs och tycker att "Fröken" allt är en synnerligen trivsam människa :)


- Du Fröken, vet du vad?


- Jag tycker om dig!


- Jag tycker oxå om...


- ...väldigt mycket om tycker jag!!



















































Av Larsson - 25 mars 2009 14:59


Idag har Grabbarna & jag spanat efter vårtecken. Solen både sken och värmde, så förutsättningarna var ju de bästa. Men hur vi än synade naturen så..nä, inga tecken! Ja, förutom en tillknycklad ölburk å sotarn som for förbi...men det räknas väl inte riktigt?!?


Jag tog mig t o m  för att städa ur bilen i jakt på nåt vårlikt. Men icke!

Där fanns bara hundhår, grus, mera hundhår, torkad lera å ännu mera hundhår!!! ... hur nu de e möjligt?!?!?


Så...ni får nöja er med detta...


...ett tassavtryck av en vätte på en geggig grusväg!!



* * *


Den efterlängtade premien kom idag. Se sicken fin MP3/stegräknare!



Nu ska jag  läsa på i instruktionsboken å sen....ja, sen ska jag börja gå utav bara attan :))

Av Larsson - 24 mars 2009 19:14



En femdagars semester innebär en liten, nätt övernattningsväska.


Ett telefonsamtal tar i genomsnitt 30 sekunder.


Köer till herrtoaletten förekommer inte.


Du behöver inte bära runt på en väska med saker du i realiteten inte

har någon nytta av.


Du kan vara duschad och färdig på 2 minuter.


Genom att samla all disk och göra en kraftansträngning en gång var

tredje vecka sparar du både tid och pengar.


Om någon glömmer att bjuda dig till någonting betyder det att de glömt

att bjuda dig; Inte att de hatar dig och de kan dessutom fortfarande

vara dina vänner.


Du behöver inte raka dig nedanför halsen.


Inga av dina arbetskamrater kan få dig att gråta.


Du kan skriva ditt namn i snön.


Du har ingen biologisk klocka som tickar.


När man fönstershoppar kommer man verkligen hem med ett fönster,


Du behöver inte städa hela huset för att någon skall komma

och läsa av elen.


Din bilmekaniker ljuger inte för dig.


Du skiter i att ingen märkt att du klippt dig.


Du kan titta på TV med en kompis i flera timmar utan att säga ett ord

och ändå inte behöva oroa dig om huruvida han är sur på dig.


Ett humör oavsett vecka.


Samma jobb, mer betalt


Grått hår och rynkor ger dig karaktär och personlighet


Fjärrkontrollen kommer aldrig att tillhöra någon annan än just dig.


Du har ett normalt och hälsosamt förhållande till din mor.


Om du glömmer att ringa en vän som du lovat ringa kommer inte dina

andra vänner att försöka ta reda på vad du har emot honom.


En vacker dag kommer du att bli gubbsjuk - och du ser fram emot det!


Du måste inte komma ihåg allas födelsedagar och bröllopsdagar,


Livet går vidare, även om man inte har rena lakan.

Författare okänd - iaf för mig.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards