Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Larsson - 17 mars 2009 13:35


Ibland är Naturen allt bra illasinnad. Jodå, både ond och illasinnad!


Som idag.


Efter att Grabbarna & jag övat lite Balans -  ja alltså, Grabbarna balanserade, jag stod bredvid och hejade på - så tog vi oss ut i skogen för att få avnjuta lite vårvindar. Valde en slinga där det rör sig en hel del hundägare och annat löskert folk. Fördelen med det är att när snön ligger djup så blir stigen upptrampad och lätt att gå på.


Nu har ju temperaturen stigit betydligt varför praktiskt taget all snö är borta och det är NU naturen slår till...


För vad händer med den upptrampade stigen? Jo, Naturen gillrar en osedvanligt lömsk fälla genom att förvandla den till tjock, halkig is, belagd med en inte oansenlig mängd vatten!!! 

Halkar man omkull här ( och den chansen är STOR kan jag säga!!) så gör det inte bara ont. Nää, man blir blöt också!!!!



Men...


Naturen hade inte räknat med Larsson!


Jag klurade ganska snabbt ut att om jag gick bredvid stigen där det var barmark, så kunde jag ta mig fram i raskt tempo U T A N risk för att halka omkull. Jojo!!


Sorry Naturen, 1-0 till mig!!!  *ler förtjust & nickar med mitt blonda huvud*

Av Larsson - 17 mars 2009 08:57

























I helgen besökte jag en närliggande klädesbutik för att frossa loss bland bäbiskläder. Skulle köpa en välkomstpresent till A och H;s lilla nyfödda.


Alltså, jag går igång på såna där miniutstyrslar!!

Pyttesmå sockar,  små klänningar som knappt har en storlek ens en gång!! - visserligen fullständigt opraktiska men vansinnigt söta :) - "åkpåsar" i rosa fluffigt matrial som dessutom har påsydda öron. Ja, listan kan göras HUR lång som helst.


Trots det stora utbudet på rosetter, volanger, rysch & pysch kunde jag besinna mig och kom ut från affären med något så praktiskt som pyjamas och sockor. Duktigt Larsson!!

Fast färgen....där kunde jag inte hålla mig. Den blev rosa :)



- Hej, jag är ganska ny här på jorden och heter...eeeh....hm, jag vet nog inte riktigt vad jag heter. Pappa säger ganska ofta; - Hörru...men jag är skeptisk till att det verkligen är mitt namn...


- Skeptisk är jag också till den här rosa utstyrseln som nån tant har köpt till mig! Ska det behöva vara så här, va?!..... Rosa kläder??.....

Rosa kläder med en massa F L O D H Ä S T A R på !?!?!

Nä, känns inte riktigt bra nu....



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards