Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

Trix med Grabbarna, del II

Av Larsson - 21 mars 2009 19:13


Inte bara Grabbarna har övat idag. Jag har också tränat, både "split vision" och motorik!


Händerna fick öva med klicker, godis och kamera. Hjärnan fick öva att det filmades där det skulle filmas och klickades där det skulle klickas.

Sedan skulle allt synkroniseras och målet var att det blev bra "flyt"...


Resultatet?


Ja, se själva! 

Varning! Bitvis är det en ganska guppig film :))

 
 
Pezze

Pezze

21 mars 2009 21:30

vad duktiga dom è!! :)

men inte så lätt o stå på små lådor/krukor när man har en lång rygg,ser jag!! :/

men gulligt ändå!!!
:D

http://humbybumbysknasigavarld

 
Ingen bild

Larsson

21 mars 2009 22:43

Pezze; Nä, det där med att "skjuta rygg" är ju mer kattens avdelning :)

 
Myntdrottning

Myntdrottning

22 mars 2009 10:18

Att den är lite guppig är ju själva "handgjort" känslan, haha!

Nog tror jag att du har lite "fantasi" *blinkar hysteriskt* :)

http://www.metrobloggen.se/bloggerinan

 
Ingen bild

Larsson

22 mars 2009 19:04

Myntdrottning; Jamen, just så är det! Inget massproducerat här inte!! :)

 
Anna

Anna

23 mars 2009 08:47

Vad duktig han är Gusten :)
här får du ett tips på hur du ska vidarutveckla lådtricket:
http://vimeo.com/794298
Superduktiga Sini från Finland som tävlar freestyle på Crufts. I slutet av filmen så snurras det runt en burk på synnerligen elegant sätt!

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Ingen bild

Larsson

23 mars 2009 15:59

Anna; Ja, han visar ett helt annat "driv" nuförtiden.

Tack för tipset! Ska genast kolla...

 
Ingen bild

Anna igen

23 mars 2009 16:22

Sen har hon vidarutvecklat det ytterligare som du kan se i den här filmen från NM i år (precis i slutet också)
http://www.youtube.com/watch?v=sGg2KPESPc8

 
Ingen bild

Larsson

23 mars 2009 18:59

Anna; Kanon! Inte alla som får hjälp att surfa runt och hitta nya trick :)

Mera sånt!!

 
Ingen bild

Anna en gång till :)

23 mars 2009 21:55

Mästarinnan av trix kommer här:
http://www.silvia.trkman.net/
Gå på "videos" och sedan "trix" och du kommer att ha och göra ett tag framöver :D
Snacka om duktig hundtränare!

 
Ingen bild

Larsson

23 mars 2009 22:36

Anna; Ja, verkligen!! Brukar ofta gå in på hennes sida när jag får idétorka :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards