Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 16 april 2009

Av Larsson - 16 april 2009 22:40


Ikväll var det ljusparty hemma hos I och det visade sig bli rena skrattfesten!


Inte klokt så stämningshöjande några ljusa stakar och långa vekar kan vara :))

Heja I, det gjorde du bra!


Grabbarna fick inte följa med på partyt. Förresten ville de inte det heller. Nä, de var totalt slut efter att vi tidigare under dagen hälsat på hos Karin och hennes tre vättetjejer. Att ta sig an tre tjejer  tar på krafterna och är en av dem dessutom  i sluttampen på sitt löp, ja då förstår ni själva att båda Gossarna jobbade hårt :)


Nu lade de inte all sin kraft i sitt frieri, utan de fick jobba med annat också.

Gusten gick sitt första blodspår och Ymer fick köra uppletande.


Mera om detta imorgon (kan tro att det blir några bilder oxå) för nu måste jag bara sträcka ut mig. (det tar på magmusklerna att gå på ljusparty!!!)


- Du Karin, jag gillar inte b a r a dina tjejer - jag gillar dig oxå!!



















Av Larsson - 16 april 2009 07:37


Ja, faktiskt. Inte nog med att det är pyspunka på den jag har, den verkar också vara skapt som en enda stor garnhärva, full med öglor och knutar.


Tankar som jag tänkt - ibland riktigt fiffiga saker! - de har en tendens att irra iväg djupt in i härvan å där...ja, där blir går det inte att komma åt de igen.



Som igår. Under frukost tänkte jag ut en strukturerad plan för dagen. Den innehöll torkning av hallgolvet, en runda med Grabbarna och ett besök på IKEA. Det sista mest för att få lite inspiration.


Jaha, å vad blev det då?


Jo.


Moppen åkte fram och jag började torka när det slog mig att jag nog borde köra en omgång tvätt. Ställde ifrån mig moppen, gick in i sovrummet och rafsade ihop sängkläderna, bar in de i tvättrummet. Precis när jag stuvat in allt i maskinen så kommer Hjalmar. Då kommer jag på att måste åka till Apoteket och köpa Frontline och Xspot.

Skyndar mig ut i köket och skriver upp detta på en lapp.



Då ringer telefonen. Det är I som bjuder in till ljusparty.

- Trevligt - jag kommer, säger jag och passar på att beställa riktigt gott kaffebröd.


När jag reser mig så råkar jag snubbla på Ymer . Lika bra att jag tar de på en sväng, tänker jag. Vi tar den välbekanta korta rundan men när jag går där så upptäcker jag plötsligt en avstickare som jag inte sett tidigare.

- Hmm...undrar vart den här leder, tänker jag och viker av på den för att kolla.


Två timmar senare är vi hemma igen.


Då ser jag kom-ihåg-lappen.

- Lika bra att jag fixar detta direkt, tänker jag och åker iväg mot Apoteket.

Under tiden börjar jag funderar på hur jag ska inreda min nymålade hall.

(Kanske ska bära in skänken som står i garaget...kan ju måla den...röd kanske eller cerise...måste hitta på något kul att sätta på väggen också...tyg, tavlor?...hmm...borde ju hitta några nya kuddar till soffan också....) å helt plötsligt har jag lagt om kursen och styr nu mot det närbelägna köpcentret.

- Behöver ju inte ta så lång tid...ska ju bara ha några kuddar, tänker jag.


Fyra timmar senare är jag på väg hem med mina inköp. Ett paket stearinljus, en flaska blomnäring, ett vitt linne, en brun kofta och en blommig sjal i orangeröda färger samt ett brunfärgat läppglans.


När jag kommer innanför dörren snubblar jag på moppen, ser kom-ihåg-lappen som ligger på hallbänken. I tvättrummet står luckan till tvättmaskinen öppen och sängen är obäddad...


Som sagt, jag behöver verkligen en ny hjärna. En välorganiserad sådan.

*söker ivrigt under säljes/skänkes på Blocket*

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards