Ymer Gusten & Co

Alla inlägg under april 2009

Av Larsson - 3 april 2009 22:18


Min alldeles egen leverantör av kuliga länktips, Anna, har återigen nosat upp en riktig höjdare!! Måste bara ses...


Själv gick jag igång på Hoppa bock-tricket - alltså, MÅSTE ju bara prova det med Grabbarna :))

Av Larsson - 3 april 2009 15:20


Det blev ömsom vin och ömsom vatten på träningen idag. Gurra har lite svårt att hålla fokus mellan varven och Ymer han har mycket Kan-själv-attityd.

Men, men...om nu allt var perfekt vad skulle man då träna?!?


Ymer:

  • Rutan - bra fart men "struntar" i mitt Stå-kommando och lägger sig direkt han når mitten. Här får vi öva. Och öva!!
  • Fjärren - utmärkt :))
  • Vittringsapportering - ett moment vi måste öva MYCKET på! Den lille vätten glömmer att näsan ska vara med...
  • Fria följet - går bättre och bättre !

Gusten:

  • Fria följet går riktigt bra - när han håller fokus! Men han är lättstörd och vi får ofta "släpp". Måste sätta mig på kammar´n och fundera på hur jag ska tackla detta.
  • Inkallning - skulle önska en bättre ingång men i övrigt UA!
  • Apportering - ska jobba på ett mer distinkt gripande
  • Läggande - Kanonbra :)

M och B var med i dag oxå och tanken var ju att jag skulle fota lite. Men jag blev så uppslukad av all träning så det föll fullkomligt i glömska!

Så några träningsbilder blir det inte idag. Nä, ni får hålla tillgodo med Efter-träning-bilder!


Välmående & avslappnade vättar!


























Av Larsson - 3 april 2009 09:57

Så var det dax igen för födelsedagsfirande. Idag är det vårans missekissekatt som fyller hela 8 år.

G R A T T I S   H J A L M A R  ! !

Av Larsson - 2 april 2009 20:30


Granne bjöd in till promenad på förmiddagen idag. Bra initiativ där!

Platsen blev den närbelägna skogen dit vi tog oss i varsin bil. Min var så ivrig att få komma iväg och prova sina sommardäck så det knappt gick att tygla den! Huj, va det gick, skulle man kunna säga :)


Lunchen kunde intas i solgasset på altanen. (uppmätt temperatur 14 plusgrader!!!)


På em strålade jag samman med M och B för lite lydnadsträning. Å kaffedrickning :)

Det var SÅ skoj att komma igång med lydnadsbiten. Körde Fritt följ, Dumruta och Dirigeringsövningar. Okej att vi är lite "ringrostiga", Ymer och jag - finns många detaljer att slipa på - men arbetsglädjen går inte att klaga på - den finns i allra högsta grad!!


Även Gusten fick köra lite Följaövningar, Läggande, Inkallning och Budföring. Borde jag på allvar försöka  starta honom i Appellklass?...hm...ja, kanske...


Imorgon blir det fortsatt lydnadsträning. Gäller att passa på nu när både hund & människa har ångan uppe :)


Ikväll har vi haft styrelsemöte i samfällighetsföreningen - mycket bra möte för övrigt! - så nu ska jag bara sammanställa några Detta-får-jag-inte-glömma-punkter.

Sen ska jag och spikmatttan ha "enskild överläggning"!


Av Larsson - 1 april 2009 17:51


Väder idag:

   jojomensan !!

Däckstatus:

tysta, fina, sommar dito :)

Vårtecken:

överkörd groda, flygande tranor

Ansiktsfärg:

lätt rödaktig med enstaka vita strimmor

varför skulle jag sitta i solen å kisa...

Lurad:

dagen är ju inte slut än...


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards