Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 9 maj 2009

Idag behöver jag...

Av Larsson - 9 maj 2009 08:33


.. varken bil eller cykel. Nä, idag behöver jag bara en spade. Vi har nämligen vårfixardag i området och bl a så ska det planteras rosor.



Framåt dagen när det är avklarat så blir det till att underhålla Grabbarna lite. Ska klura på om jag kan hitta på några nya trix att träna.

Kanske ska ge mig på detta!



 
 
pezze

pezze

9 maj 2009 20:10

du föresten..
jag kom på då jag såg ngn Rottweiler bild...
hur går det för BamBam?!?!? :S

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Larsson

9 maj 2009 20:21

Pezze; Tack för att du frågade, det var omtänksamt!
Jodå, enl hans matte går det framåt om än sakta. Vi kommer att träffas den 31 maj för lite trixträning å då hoppas jag att även Bam kan vara med på ett hörn :)

 
Ingen bild

Helena

9 maj 2009 22:37

Slabbigt trix, måste finnas mindre slabbiga trix att träna in.
Jag skulle behöva dig och Johanna för att träna lite trix. Skulle behöva er inspiration...

 
Ingen bild

Larsson

10 maj 2009 09:28

Helena; Lite blött blev det, det måste jag medge :)
Trots det så tyckte Ymer att det var ruskigt spännande...lite skräckblandad förtjusning över det hela!!

Du efterfrågar inspiration...jag ska se vad jag kan göra.
*tar på mig tänkarmössan & lägger pannan i djupa veck*

 
Ingen bild

Utmanaren

11 maj 2009 09:21

Tack Pezze för att du undrade om lille Bamelibam! :-)
Precis Larsson skrev så går det sakta men stadigt framåt.
Starkare, bättre kondis, lite mindre vinglig och framförallt mer och mer sig själv.
Glad, busig, alert och tycker det är superkul att träna det vi gör.
Tränar sådant som hjälper upp hans styrka och koordination.
Nu kan han tex "sitt, stå, ligg" från alla varianter. Kanske inte 10-mässiga, men i mina ögon är det perfekt! :-)
Sen skulle ni se när han försöker busa och galoppera! Vingligt, mycket märklig kroppsrörelse, men ack sådan glädje!! :)

Vad gälere bubbeltricket ovan ser jag framför mig hur det från början klara och lättrinnande vattnet snabbt förvandlas till en grå, seg sörja om jag tränar in Bam på det...

Men det är ju sommar och sol, så det får helt klart bli ett utetrick. Eller så kan vi ju alltid fortsätta att slem-impregnera din hall, Larsson, när vi ses den 31! :)))

 
Ingen bild

Larsson

11 maj 2009 09:43

Utmanaren; Absolut!! Sen kanske vi kan lära Gurra å lira hockey på det halkiga golvet :))

 
Ingen bild

Utmanaren

11 maj 2009 11:10

Cooooolt!! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards