Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Uppe med tuppen

Av Larsson - 15 maj 2009 07:14


...eller rättare sagt; uppe med Quba!

Jodå, nu är han här igen och han tycker inte att man ska slösa bort dagarna med att sova :)

Vi har redan hunnit med  frukost och kort morgonrastning samt apportträning. Jovisst, Quba råkade hitta min planteringsspade i metall som han kom skuttande med så det var bara att gripa tillfället å börja träna.

Han är en ivrig elev, den lille Qubanen :))


Det verkar bli en solig & varm dag, vilket är glädjande. Ännu mera glädjande är att Ymer ser ut att må bra idag. Han åt sin frukost med god aptit och han känns både glad & avslappnad! *känner stor lättnad*


Vad gäller Gurra så är det status quo - pigg & alert och med ett stort leende över hela ansiktet :))

 
 
Ingen bild

Karin med Y.D och A

15 maj 2009 09:21

Skönt att Ymer känns bättre!
Kram Karin med flickorna Flickers.

 
Ingen bild

Utmanaren

15 maj 2009 10:08

Underbara nyheter!! :-)

På tal om Qubaner och andra lös-skinnade varelser....
Ska upp till min blivande terrorist på söndag.
Om det är så att frun är ledig och på utflyktshumör så är hon välkommen till valphagen! :-)

 
Ingen bild

Larsson

15 maj 2009 10:41

Karin; Ja, det känns verkligen skönt att han repade sig så snabbt!
Nu återstår bara att försöka få svar på VARFÖR det här händer mellan varven. Han har ju haft det här problemet till och från under en längre tid nu. Teorierna har varit många men jag lutar nog mest åt att det trots allt handlar om ngn form av magkatarr.

Ska rådgöra med vet och se om vi gemensamt kan komma fram till några vettiga åtgärder -
annan mat, flera mål, ändra på träningsupplägg, ha andra rutiner på Panget, medicin osv.

Det MÅSTE gå att hitta ett upplägg som gör att han slipper det onda!!!

Utmanaren; Hur mycket jag än skulle uppskatta att få hångla valp i helgen så går det inte :(
Nä, mitt arbete kräver att jag infinner mig där hela helgen.

Så - syssla & pyssla med de små även för min räkning :)

 
Ingen bild

Utmanaren

15 maj 2009 11:43

Jaa, det där med jobb är ett jäkla gissel....
Sitter själv just nu med stoooor oro i kroppen hur saker och ting ska lösa sig.

Blev lovad av min chef att jag skulle få ha med mig valpen på jobbet första månaderna.
Så när allt är tingat,bokat och bestämt, ringer hon mig i onsdags och meddelar att hon tar tillbaka det beslutet, varmed hon sedan mailar ut till all personal att det numera råder totalt husdjursförbud på kontoret.

Total panik råder i mig, då jag inte har någon lösning i dagsläget för hur jag ska göra med bebis efter semestern!
Har vädjat med dom stora rådjursögonen till mamma att han får vara där på dagarna och jag kommer hem på lunchen, men hon var allt annat än glad åt tanken och ville fundera på den saken.
Ber er alla hålla tummar och tassar för att det löser sig, för annars vet jag inte hur det här ska gå!

Hur gör alla andra människor som har jobb och valp....?!

 
Ingen bild

Larsson

16 maj 2009 17:06

Utmanaren; Men vilken "CENSUR" till chef!!!
Förstår att du nu har huvudbry...

Jaa du...hur gör folk? Om man nu inte får/kan ha den på jobbet, inte har ett hushåll som består av personer som jobbar olika skift, inte har tillgång till "dagmamma" eller som jag, som "leasar" valp som kan vara i barndomshemmet när jag jobbar...vad som då återstår för lösningar, vet inte jag :(
Men jag lovar att jag ska tänka!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards