Ymer Gusten & Co

Alla inlägg under maj 2009

Av Larsson - 15 maj 2009 07:14


...eller rättare sagt; uppe med Quba!

Jodå, nu är han här igen och han tycker inte att man ska slösa bort dagarna med att sova :)

Vi har redan hunnit med  frukost och kort morgonrastning samt apportträning. Jovisst, Quba råkade hitta min planteringsspade i metall som han kom skuttande med så det var bara att gripa tillfället å börja träna.

Han är en ivrig elev, den lille Qubanen :))


Det verkar bli en solig & varm dag, vilket är glädjande. Ännu mera glädjande är att Ymer ser ut att må bra idag. Han åt sin frukost med god aptit och han känns både glad & avslappnad! *känner stor lättnad*


Vad gäller Gurra så är det status quo - pigg & alert och med ett stort leende över hela ansiktet :))

Av Larsson - 14 maj 2009 10:08


Har just pratat med verksta´n och bilen är klar sånär som på att det ska klistras upp en dekal på bakluckan. Nu skulle den inte komma förrän i morgon men se det tar jag ingen hänsyn till. Nix! Jag har inga problem att åka runt i bilen utan att det står "Octavia 4x4"på bakluckan.

Annars har jag en Bamsedekal jag kan smeta dit om det nu ska vara så noga :)


Mindre kul är att Ymer inte mår riktigt bra :(

Han har återigen haft ett av sina "anfall" nu på morgonen. Om det har med magen eller urinstenen att göra, är svårt att säga men han visar det genom att han blir "sittande på huk" alt står och krummar, vill inte äta sin frukost och vill bara vara nära, nära mig. Tulle liten....


Ska försöka få i honom lite kokt fisk så att inte magen är helt tom, sen tar vi det lugnt ett par timmar. Det har fungerat tidigare (hoppas verkligen det gör det även denna gång!!) men sen får jag nog ta ett djuplodande samtal med vet för så här kan vi inte ha det.

Liten Ysterkvist, matte ska försöka ordna det här....

Av Larsson - 13 maj 2009 17:48


Efter ett par, minst sagt intensiva arbetsdygn har Grabbarna & jag nu ett par dagar ledigt. Tror att jag ska ägna dem till att planera årets växtinköp. Det börjar ju bli väder för lite färgglada blommor på altanen :)


Jag har så sakteliga börjat vänja mina änglatrumpeter vid sommarens utomhusvistelse och snart får de nog flytta ut för gott. De börjar bli för tunga & byngliga för att släpas in och ut varje dag! Får väl ha lite fiberduk i beredskap ifall nätterna blir kalla.


Grabbarna har varit lite dävna idag (det tar på krafterna att vara på Pang!) så vi har roat oss med en stilla cykeltur. De börjar bli riktigt hävliga på detta med cykel! Kanske är dax att de får varsin trehjuling :))


Lite träning har det oxå blivit. Jag bestämde mig i förra veckan för att köra igenom ALLA moment som de kan och moment som är under "tillverkning" och idag blev det;


"Hur gör strutsen" - båda

"Vad säger grisen" - Ymer

Be om lov - Ymer

Skall - Gusten

"Är det pinsamt?" - Gusten

Tack - båda

Sitt / Ligg / Stå - båda

Balansera på kuddar - Gusten

Apport - Gusten

Rulla in sig i täcket - Gusten

Rulla - Ymer

Ligg död / Ligga på rygg / Ligga platt - Ymer

Sitt fint - Ymer

Torka nosen - Ymer

Backa - Ymer

Buga - Ymer

Lägga saker i burk/hink - båda

Nu ska jag sno ihop en fiskgratäng och sen tror jag att jag gör TV´n sällskap en stund.

Av Larsson - 11 maj 2009 09:44


...över mina Grabbar!


De är såna personligheter båda två. Ymer som så självsäkert skådar ut över nejden och säger:

- Allt ni ser här är mitt, mitt, mitt. Å det ni inte ser - det är mitt det oxå!


Gusten som ständigt går runt med ett stort leende och säger;

- Ska vi gå ut?.. kul, lattjo! Ska vi träna?... skoj! Ska vi vila?... festligt!


Men en sak har de gemensamt och det är att de ALLTID ställer  upp på allt jag hittar på!


Vare sig det handlar om att:

simma, cykla eller gå långa promenader i skogen. Balansera på kuddar, skala banan eller rulla in sig i en filt. Sitta, ligga, stå i alla möjliga och omöjliga positioner.  Ikläda sig fåniga strutar eller hjälm.  I evinnerliga tider hålla sig stilla för fotografering.  Spåra kort eller långt. Leta efter små eller stora saker. Osv osv osv...


Vi behöver inte tävla för jag vet ändå;

Ni är banne mig bäst!!!


Ymer Ysterkvist


Gurra Gustavsson

Av Larsson - 9 maj 2009 20:22


Efter fyra timmars grävning och några timmar i skogen är jag

f u l l s t ä n d i g t  slut som artist!


Mot soffan....

Av Larsson - 9 maj 2009 08:33


.. varken bil eller cykel. Nä, idag behöver jag bara en spade. Vi har nämligen vårfixardag i området och bl a så ska det planteras rosor.



Framåt dagen när det är avklarat så blir det till att underhålla Grabbarna lite. Ska klura på om jag kan hitta på några nya trix att träna.

Kanske ska ge mig på detta!



Av Larsson - 8 maj 2009 13:29


Ja, ja - Grabbarna och jag får väl cykla om vi ska nånstans. Quba fick stanna i barndomshemmet. Han är ju alldeles för liten för att cykla och för stor för att rymmas i cykelkorgen.


Om nu någon känner sig osäker på hur det kan se ut efter "Bil möter Björk"  så kommer här en klargörande bild.


Av Larsson - 6 maj 2009 14:38


Efter incidenten med björken står min bil nu på verksta´n. Där kommer den att stå cirkus fjorton dagar  Jämrans osis :(


För mig kan den få stå där i evigheters evighet för en sån bil kan man ju bara inte ha! Fullständigt livsfarligt med bilar som backar in i träd. För det kan inte vara mitt fel - jag körde ju bara....


Nä, nu blir det till att fila på en annons.


HUNDBUR SÄLJES 50.000:-

Något defekt bil medföljer

*Googlar på Bil med backsensor köpes*



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards