Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 3 juni 2009

Chicken Camp a´ la Grabbarna Grus

Av Larsson - 3 juni 2009 18:11


Det har regnat till och från idag. Mera till än från, faktiskt. Kändes sådär att bedriva utomhusaktivitet så efter promenaden föreslog jag för Grabbarna att jag kunde läsa sagan om de tre små grisarna.

Men nä...de gjorde ju inte vågen precis :))


Istället tyckte Ymer att de skulle leka Chicken Camp (var farao fick han den idén ifrån???) Han ville ju självklart vara tränare och sen pekade han på Gurra och med ett snett leende sa han; - Du får vara höna!


Sen var leken igång.


- Nu Gurra, ska du picka som en höna.

- Vaffö då???


- Jo, för då slipper du få stryk!!

- Meeen hallååå!!  Vi skulle ju leka klickerträning å då får man inge stryk. Man får bara karameller. Fattar du?!?


- Hmm...jasså...harkel...jag måste ha sett på fel hundcoachprogram.

- Jaa!!! Du - nu gör vi så här:  När jag böjer mej fram, trycker du på den där mojängen å sen får jag äta upp heeela karamellhögen!


- Nä, vänta nu - så gör INTE  Morsan!

¨¨jasså, han gick inte på den luringen...¨¨ Åkhej, en karamell för ett tryck då...


- Picka, picka, picka...

- Klicka, klicka, klicka...




* * *

Kanske är tur för Grabbarna att jag börjar jobba om fredag :))






























 
 
Britta

Britta

3 juni 2009 20:47

Men jestanes männscha - VAR har du fått tag i denna däringa kycklingsmäcken??
Och Grabbarna Grus - ni är världsbäst :0)

http://www.oxberget.se

 
Ingen bild

Grannen

3 juni 2009 21:25

Kanske tur för ALLA att du börjar jobba på fredag.
Svinen inkluderat.
Ni är ju spritt språngande galna där borta på nr 13!
Fattas bara att Hjalmar stryker förbi i gorilladräkt...

 
Ingen bild

Utmanaren

3 juni 2009 21:36

Jag finner inga ord.....

 
Anna

Anna

3 juni 2009 22:04

Chicken camp - helt underbart :) Vad får Ymer allt ifrån? (Eller kanske hans matte???)

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Ingen bild

Larsson

3 juni 2009 22:58

Britta; IKEA. De har kanonbra hundträningspryttlar!
Kanske ska skicka en av bilderna till Kamprad ;)

Granne; Men NU har du missat nåt.....
Det är ju DEN dräkten han har på sig!!!!

Utmanaren; Jo nåt litet ord? Ett Ahh...eller kanske ett Åhh...eller va sägs om: Är du riktigt klok, eller...?!?!?! *fniss fniss*

Anna; Ja, säg det?!?! Jag tror han ser för mycket på TV *inte bra, inte bra*

För jag skulle ALDRIG komma på nåt så galet!
*visslar å korsar fingrarna bakom ryggen*

 
Ingen bild

Andgul

4 juni 2009 17:54

JaJa säger då de! Kackel i hönsgården!
Vad får ni allt ifrån? Ni är galna alla tre!

 
Ingen bild

Kusinen

4 juni 2009 18:41

Du e helt otrohooolig...

 
Ingen bild

Larsson

4 juni 2009 18:54

Andgul; Må dä, må dä - men vi trivs! :))

Kusinen; Anar jag en lätt suck och huvudskakningar efter "...otrohooolig" ??? ;)

 
Ninja

Ninja

4 juni 2009 22:03

Känner en Larsson mycket väl....

http://metrobloggen.se/nordtellus

 
Ann-Louise

Ann-Louise

6 juni 2009 23:10

Ha ha ha LJUVLIGT!!!!! X-D

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Larsson

7 juni 2009 00:45

Ann-Louise; Ja, de är påhittiga mina Gossar ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards