Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 19 juni 2009

Av Larsson - 19 juni 2009 10:37


Denna dag har faktiskt börjat med sol och 20 grader. Helt otroligt!

Men...borta i fjärran tornar mörka moln upp sig :(

Blir till att ta regnhatten på sig. Idag igen...


Jag kanske ska förklara detta med Fälldin och min soffa - så att ni inte får för er att jag bedriver något hem för avdankade politiker :)


Så här ligger det till:


Tidigare bodde jag på landet. Då bestämdes det att det skulle köpas får, gutefår. Fyra tackor och två baggar (alla ungdjur) flyttade in och allt var frid & fröjd. Nu återstod bara att namnge dessa djur.  Vilka fårskallar hade jag i bekantskapskretsen som jag skulle kunna namnge djuren efter? Jag funderade å funderade men icke - jag kände helt enkelt inga fårskallar.

Men jag kände till några...


Raskt döptes därför tackorna till Inez Uusman, Karin Söder, Beatrice Ask och Birgit Friggebod och baggarna till Per-Albin Hansson och Tage Elander.


Karin Söder som ständigt var rufsig i håret och full i bös!!


Den alltid så hungriga och högljudda Bäatrice Ask.


Den moderliga och kloka Inez Uusman - flockens givna ledare.


När baggarna var dryga året var det dags för certifiering. Elander klarade dessvärre inte denna granskning (hans horn växte för nära käkbenet) utan fick gå till slakt. Samma väg fick även Friggebod gå. Hon visades sig nämligen vara urkass som mamma!

Men Per-Albin han blev godkänd. Han blev med åren mycket kraftfull och fick minst sagt, pampiga horn!!


Den vackre och ståtlige Per-Albin Hansson.


När så Elander fick gå till de sälla jaktmarkerna så ersattes han av Torbjörn Fälldin, en högbent ljus bagge.


Torbjörn Fälldin


Idag är alla fåren borta och kvar är bara fällarna varav Fälldins...

... vackra trefärgade fäll fått en framträdande plats i min soffa.
































Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards