Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 24 juni 2009

Av Larsson - 24 juni 2009 17:54


...Fliken och läger i dagarna fyra. Järnspikar så kul det ska bli :))


Instruktören Nora Vámos-Nagy från Ungern, kommer att hålla sina lektioner på engelska så de senaste dagarna har jag övat mig i detta utländska språk. "My namn is Larsson"  och "I have a dog" sitter nu som ett rinnande vatten.

Jodåsåatt nog är man slängd i utrikiska alltid... :)


Efter mycket om och ännu flera men, så har jag också bestämt att det blir jag & Ysterkvist som åker. Gusten får vara på Pang och leka med Quba.


Varför detta? undrar kanske ni.


Jo, skälen är främst;


1. Ymer behöver få lite "egen tid" - han gillar skarpt att få ha matte alldeles för sig själv!

2. Att endast ha EN hund gör att jag kan fokusera fullt ut på honom och ändå få tid över att lyssna på instruktören.

  

Å med tanke på att det kommer att pratas engelska så behöver jag nog all tid jag kan få :)


Håller som bäst på att avsluta packningen.

Herre min dar - hur länge hade jag tänkt vara borta? *tittar förundrat på alla väskor, kassar å bagar!!*


Ymer fick i uppdrag att ordna med sin egen packning.


- Ymer, ta nu din väska och packa ned det du ska ha med dig! sa jag medan jag stuvad mig ryggsäck proppfull med allehanda bra-å-ha-saker.


Ymer skuttade glatt iväg för det här med att packa tycker han är roligt.

Hörde, efter ett tag, hur han stånkande rumstrerade om i köket. Till slut var jag tvungen att titta efter vad han höll på med.


- Du Morsan - jag får inte igen väskan!


Det tog en stund att förklara att det där inte var hans väska och att han inte kunde ta med alla sina mjukdjur.

Lite butter gick han då och hämtade sin egen väska.


- Jaha, får väl ta den här väskan då - även om jag INTE fattar hur jag ska få plats...



...med allt!!!



Ymer Ysterkvist...du blev väl som du vart du!



























Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards