Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Ingenting

Av Larsson - 30 juni 2009 23:06


Tre mord - slabbiga såna också! - i kvällens avsnitt av Morden i Midsomer. Det bäddar för god sömn ;) - å det behöver jag. Jag blir nämligen vanvettigt trött av att göra ingenting.  Och ingenting är precis vad jag har gjort de senaste dagarna.


Igår måndag, hämtade jag krafter efter lägret och idag tisdag, hämtade jag Quba. Så mycket mer har det inte blivit.


Jo, det förstås - Granne kom över igår kväll. Planen var att vi först skulle äta och sen fixa lite med samfällighetens roshäck men....what the häck, sa vi och förträngde rosorna och fokuserade på att äta.

Tror bestämt att det blev ett å annat glas vin oxå. Jo, så var det nog eftersom vi mot slutet av kvällen hade så briljanta svar på en rad frågeställningar.... ;))


Men som sagt, så mycket mer har inte hänt. Ja, förutom att jag har vattnat blommorna. Fast....det är ju inte så mycket att skriva om. Ska jag skriva om det kan jag ju lika bra skriva att jag borstat tänderna och klippt tånaglarna också. Men hur kul är det???


Nä, det får räcka med skrift för i dag. Jag slänger in lite bilder här i slutet istället. Bra mycket roligare än mina avklippta tånaglar :)


Mina blommor de bara blommar å blommar!



Min alldeles nyinköpta myra. Fräck va´ !?!



Quba Goding upptäckte idag vitsen med gungsängen :)




Myshetsfaktor; Hög - blev hans omdöme!

































 
 
Ingen bild

Dagny

2 juli 2009 12:34

vad härrligt du har det med dina hundar och visst är det skönt att värmen kommit,här växer det så man nästan ser det efter att det helt stått still med frostnätter ända tills för en vecka sen.Första knoppen i änglatrumpeterna har kommit men de är "bara" en 1/2 m höga ,ser mysko ut.Hundarna svettas annars mår de bra,Allan rensar just nu sitt stora potatisland hos sonen i Häggnäs skönt att få vara hemma.
Nu får du och hundarna ha det så bra,och välkomna till Norrland om du känner för det. Kram Dagny.

 
Ingen bild

Larsson

2 juli 2009 15:47

Dagny; Är det månne mandelpotatis han har i sitt land? Det som är sååå gott!!!

Mina trumpeter var lite slitna efter kylan & regnet men nu har de hämtat sig! Många knoppar på alla tre.

Kram & hälsa alla!

 
Ingen bild

dagny

7 juli 2009 11:43

ja till 80 %,du får komma upp och hämta lite,det blir säkert över.Kram dagny

 
Ingen bild

Larsson

7 juli 2009 15:11

Dagny; Var försiktig med vad du säger - rätt var det är kanske jag står utanför dörren... :))

 
pezze

pezze

8 juli 2009 14:29

åhhh vad han har växt ordentligt... o att han vågade hoppa upp på hängmattan :)

o förra inlägg jag såg.. såg det ut som ni hade en underbar bad.... vårt förra hund Kimsan diggade o bada med oss ..
men inte badkrukan Kia... :P
hon vill INTE bada ...
*skakar på huvudet lätt*

urs min seg. kommentarer..
har ju semester ute i vårt sommarstugan o ingen datorn... bara ibland kommer jag åt ngn dator, så vips så e jag här o kollar in läget ibland alla bloggar jag följer :D
oki, hare gôtt!!!....

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Larsson

8 juli 2009 16:47

Pezze; Jodu, han växer och frodas. Om några dagar fyller han ett helt halvår :)

Ha en fortsatt skön sommar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards