Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Larsson - 8 juli 2009 19:22


Två uppletande och ett spår har vi hunnit med idag och lite fix-och-trix-träning. Allra helst Quba behöver öva. I både det ena och det andra :)


En middagslur i gungsängen har det också blivit. Ujujuj - så skönt det är att ligga där! Man tänker väldigt bra till suset av löven ;)


Jag tänkte på vem/vilka å hur jag är och kom fram till att följande;


En lagom trind  kvinna i sina mittersta år, som lider av pyspunka på hjärnan och som förmodligen har en lika yvig personlighet som hundarna speglar och som, om jag skulle bära nätstrumpor, är förvillande lik en kassler...


Ja, kära värld - man blev väl som man vart ändå!


Men, men...om jag springer fort och skrattar mycket så syns nog inte alla skavanker :))


* * * 


Här kommer lite bilder från lägret som knyter an till detta med klickerträning. Nora refererade bl a till Karen Pryor och hennes "101 saker man kan göra med en kartong". Nu måste man ju inte ha en kartong utan det går bra med vad som helst, som t ex....


...en balja

...en balja till


...en boll


...ett träd


...en snörkong


...en keps


...ett par glasögon!


Bara fantasin sätter gränser för vad man kan hitta på.

Och vid det här laget vet ni ju att MIN fantasi är det inget fel på ;)













































Av Larsson - 8 juli 2009 09:08


Instruktören Nora kallade sin metod  "The mirror method" och hon menade att hunden speglade hur ägaren är. Det har jag tänkt mycket på under de senaste dagarna.


Jag har ju en hund (Ymer) som vill mycket och är väldigt ivrig. "Springer först å tänker sen", kan man säga ;) Men som också har klara bestämmandedrag (om han kunde skulle han ofta peka med hela handen!) och HÖG integritet.


Sen har jag en hund (Gusten) som är fullständigt sorglös, som inte gillar konflikter utan tycker att allt å alla ska vara vänner, som tycker att detta med att "göra" saker är ett överskattat begrepp utan heller lägger energi på att bara "vara"!


Hmm....vad säger då detta om mig?


Är jag en dubbelnatur? Har jag två personligheter? Är jag kanske en lightvariant på Dr Jekyll & Mr Hyde????


Vem ÄR jag? Egentligen??


Å den tredje hunden (Quba), har han kommit i huset för att spegla en tredje personlighet?!?!?!


Herre min dar - det börjar bli trångt hemma hos Larsson....

trångt å splittrat!













































































Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards