Ymer Gusten & Co

Alla inlägg under juli 2009

Av Larsson - 27 juli 2009 08:49


...det står också SEMESTER :)


Visserligen bara fram till fredag men ändå, det står SEMESTER å då ska jag göra massor av sånt som man brukar göra på semestern.

Jag ska putsa fönster, måla, kärra grus och flisa ris. Oj oj oj - vad kul det ska bli!!


Jag ska också planera för den kommande Kogarås/Chipsmakersträffen. Ok, det är inte frågan om något jätteevenemang. Nää, vi talar om fyra ekipage men trots det så behövs det ju lite planläggning. Typ; när/var/hur ska vi prata, träna, fika, öva, skratta, äta osv.


Sen måste ju Grabbarna Grus & Quba få lite träning. Även om Gurra menar att han kan äta karameller utan att träna och Quba säger att han kan tänka sig att göra vad som helst bara han får den där Fräsande Hårbollen (läs; Hjalmar) som belöning...suck!!

Ymer däremot, han hoppar upp & ner och vrålar;

- Jag vill träna, jag vill träna, jag vill träna ALLT!!!

Av Larsson - 26 juli 2009 08:37



- En enkel tasspåläggning å segern är min!


- Men...va nu? Pytttejycken slår tillbaka. Med F U L L kraft...


- Nåja, än är inte slaget förlorat. Jag lägger en labb över hans ögon och sen....


-...håller jag fast och han får skåda ner i avgrunden! GRRR...!!


- Oh shit!!! Vad hände nu?? Det här känns inte riktigt bra....


- Jämrans - där sket jag nog i det blå skåpet. Nu är det ju fullt krig!!!!

























































Av Larsson - 25 juli 2009 19:21


Åter till Nora och hennes Mirror Method.

Hon menar ju att hunden speglar hur ägaren är/beter sig. Jag har ju som sagt, funderat lite på detta.

Hur är Ymer?

Ja, jag upplever att han är lite virrig och väldigt ivrig. Typ;


- Jag vill, jag vill, jag vill -  NU!!!!


Ibland är han fruktansvärt ofokuserad, har inget sinne för detaljer och tycker att "Fort Men Fel" är ett bra motto.


Och sån är ju inte jag!


Eller....???


Köpte härförleden rullgardiner till mitt lilla hemman och såg verkligen fram emot att snabbt få dessa på plats.

Messade därför HandyMan och bad om hjälp med att sätta upp gardinerna.

- Inga problem - jag kommer! blev svaret och mycket riktigt, HandyMan dök upp dagen därpå vid utsatt tid. Jag däremot hade tagit miste på tiden och var i skogen med jyckarna...


Nåväl, jag hastade hem och då uppdagades nästa grej. Jag hade glömt att nämna för HandyMan att det inte bara var att sätta upp gardinerna. Nä! -

man  var tvungen att modifiera de lite först. Alltså, såga stång, klippa typ osv osv och detta på inalles sex stycken rullgardiner.


- Jahaja, sa HandyMan. Om du hade nämnt den lilla detaljen så hade jag ju kunnat ta mig med de rätta verktygen.


- Tänkte inte på det...glömde...lixom..., svarade jag lite skamset men sen sken jag upp!


- Men du - kan vi inte dricka kaffe istället? Då kan vi ju lägga upp en ny plan för rullgardinuppsättningen. Låter inte DET bra så säg?!?


HandyMan suckade bara. Djupt.


* * *


Jag och HandyMan har nu bestämt en ny tid och denna gång har både han och jag full koll på vad som egentligen ska göras.


Dessutom har jag köpt skruv...


Av Larsson - 24 juli 2009 20:37


Jag har snöat in på detta med hund & film. Har plöjt igenom ett antal filmer,  Hundpensionatet, Rex - en räddare i nöden, Good Boy m fl. Inte för att filmerna är så vansinnigt bra - väldigt tårdrypande amerikanska! - utan jag tittar endast av det skälet att jag vill klura ut hur de har gjort. Och vad hundar oftast får göra på film.


Det mesta går ut på att hundarna ska vara just hundar. Gärna springa ensamma på stadens gator, röja hej vilt inomhus och nästan alltid kissa! Jaamen hallå bästa regissören, har du ingen fantasi???? 


Men några godbitar finns det faktiskt att hämta. Trampa runt, runt, runt på bädden och sedan lägga sig är en sån grej. Vore kul om nån av jyckarna kunde detta på kommando :)

Har börjat "shejpa" in det på Gusten. Började med att klicka för varje huvudrörelse åt höger och det tog inte lång tid innan han jobbade sig hela varvet runt! Gurra Aktersnurra, du är allt bra klipsk du :)


Liten ivrig Ysterkvist har övat Gunga. Alltså att han gungar fram å tillbaka från stå till ligg utan att flytta tassarna.

Å det här är inte lätt för en steppande vätte, ska ni veta.  Så inte bara övar vi ett nytt moment, vi övar också  k o n c e n t r a t i o n!!


Quba Slyngel har fått nöja sig med att öva grundfärdigheter som sitt, stå, ligg å lite klossträning. Räcker gott för honom :)



Av Larsson - 23 juli 2009 15:33

I´m back!

Först ska jag bara stilla min surfabstinens men sen...

 sen mina vänner, kommer det att bloggas  :)

Av Larsson - 22 juli 2009 19:08


...jag har inte gått under jorden.


Nej, jag har inte farit iväg på en långväga semester.


Nej, jag har inte drabbats av svininfluensan. Inte ens en minigrisvariant av nämnda sjukdom.


Nej, det hela beror på Telia. De har drabbats av en ”störning” (läs; Det är nåt fel som är trasigt men vi tror att det kommer att vara fixat på torsdag. Eller fredag…)  Detta innebär att min dator inte har kontakt med omvärlden. Kommer inte åt mailen, kan inte kolla nätet och inga inlägg går att göra på bloggen.


Och detta just nu - nu när jag skulle ha skrivit det bästa inlägget alla kategorier. Inlägget med stort I..

Ett inlägg som fått min blogg att hamna i topp bland alla bloggar. Ett inlägg som rönt sån uppmärksamhet att jag hade fått sitta i varje morgonsoffa och berätta hur det var att skriva ett sånt slagkraftigt inlägg.


Människor skulle häpna och det skulle gå ett sus genom massorna när jag visade mig.


Möjligheten är stor att jag t o m blivit världsberömd.


Men nejdå - allt detta blev man snuvad på


Jädra Telia! :((


Av Larsson - 16 juli 2009 23:00


Staketet är klart!

Jojomen - en annan anlitar gubbar som kan jobba ;)


Om det blev bra?

Jo, det kan ni hoppa upp å klappa er där bak på att det blev!

Rakt & snyggt och spänt som en hel stråkorkester.


- De här Staketgubbarna visste vad de höll på med!


- Men va nu?....vad hålls ni med??


- NEJ!...inte spänna staketet med bilen. Tänk på att det är en Skoda!!!


- Jasså...vill han låta påskina att det inte räckte med kraften från Skodan eller...?!?!


- Se sickna glada Staketgubbar! Jaa, det är det jag alltid har sagt, en Skoda är allt en riktig glädjespridare...


.





























































Av Larsson - 16 juli 2009 14:23


Tänk - snart är det jul. Igen...


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards