Ymer Gusten & Co

Alla inlägg under augusti 2009

Av Larsson - 30 augusti 2009 16:18


Har just fått rapport från Anna och hennes Yra.

Deras lag har idag tagit den sista SM-pinnen och är nu klara för

SM 2010 agility lag!!!!

* * *

Av Larsson - 30 augusti 2009 15:41


...vad många det är som uppmärksammat filmen!


Det är SÅÅ KUL att höra att ni tyckte filmen var bra!

Stort tack för alla "rosiga" kommentarer!!


Det var ju galet skoj att göra den här filmen. Allt från planering till att skaffa rekvisita, till filmningen och den slutliga redigeringen. Framförallt var det kul att jobba med Grabbarna Grus. Gurra som gjorde sin scen på en tagning. (Gurra, Gurra - du KAN du!!!) och Ymer som finner sig i alla situationer och bara vill å vill!


- Vad ska vi göra nu? Vad ska vi göra nu? Ok, då gör jag det! Får jag agera enligt eget huvud? Bra, då äter jag upp en av gurkskivorna!!


Sicken jycke han är! :)  *skakar lätt på huvudet*


Här måste jag passa på att flika in ett från hjärtat STORT tack till dig, Fru Uppfödare! Vilken nedrans tur att du tog dig för att "tillverka" dessa två vättar!!


Även på YouTube har man lämnat kommentarer. Bl a denna:


"If Tom Cruise saw this video he would kill himself for doin Mission Impossible"  

Hihihi!!


Även från jobbet har man hört av sig men där har tonen varit något bekymrad. Man oroar sig över att jag verkar ha för mycket fritid och ämnar tydligen tillsätta en kommitté för att utreda saken...


Nåväl.


I morgon är det åter till vardagen. Jag hämtar upp Grabbarna på vägen hem från jobbet. Även den lille Qubanen ska få följa. Tror att vi satsar på lite spårträning under morgondagen. På tisdag ska vi träffa I och hennes riesentjejer för en promenad och förhoppningsvis, lite lydnadsträning.

Av Larsson - 27 augusti 2009 15:22


...recensionen en gång till. Hade inga glasögon förra gången så det blev lite otydligt.


* tar på min glasögonen*


Nu ska vi se...


...mummel, mummel...hmm...mummel..hihi...mummel...OJ!!!...4,5
          *klappar i händerna av förtjusning*

korvar av 5 möjliga...WOW!!!


YES!!! Nu slipper jag att ta en påse över huvudet nästa gång jag går ut :))

Av Larsson - 27 augusti 2009 09:43




Oh, va spännande att få läsa den första recensionen av filmen!!

Blir det flipp eller flopp? Ris eller ros?? 

Huu - nästa så jag inte vågar läsa....



MISSION: POSSIBLE


Sörmländsk ACTION av L. Larsson med bland andra Ymer Ysterkvist, Atle "Gusten" Augustin och Gunnel Andreé i huvudrollerna.


Slaktaren Butcher´s hemliga korv-recept ska stjälas och specialagent Ymer Ysterkvist får uppdraget!

Ymer Ysterkvist axlar rollen som Agent i den bästa ”Mission: Possible”-filmen hittills. Det här är en fartfylld action. Full av spektakulära scener, hög spänningsfaktor och en intrig som känns bra mycket mer genomarbetad än tidigare.

Ymer Ysterkvist lyckas hålla publiken på helspänn från första bilden till den sista och fixar att mixa charm och coolhet på ett övertygande sätt. Och nog känner man igen både berättarstil och bildspråk från regissören L. Larssons musikvideo ”Gummimadrassen”.

Men trots att actionscenerna inte är riktigt lika överdrivna som tidigare blir det ändå lite mycket av det goda. Våghalsiga uppdrag, skrämmande skurkar och långa löpsekvenser skymmer faktiskt sikten för en spännande historia.

Att så mycket fokus ligger på actionsekvenserna gör också att karaktärerna inte har utrymme att blomma. Atle "Gusten" Augustin är förstås lysande som den karismatiske uppdragsgivaren Direktören.

Men vi får bara njuta av hans skådespeleri i några få scener. Tänk om vi fått chans att grotta ner oss mer i hans psyke!

I stället får man spänna fast säkerhetsbältet och hänga på när Ymer gasar från ett till hundra på tre röda. Och nog blir det en häftig och nervpirrande resa alltid.



4,5 korvar av 5 möjliga!

av Grannen den 27 augusti 2009 kl 09:31

Av Larsson - 26 augusti 2009 22:19

Välkomna ska ni vara allihopa till denna

premiärvisning av

M I S S I O N  P O S S I B L E

med Ymer i huvudrollen.

Ymer spelar en agent som får i uppdrag att

stjäla slaktaren Butcher´s hemliga korvrecept.

Var inte blyga nu utan ta för er av snittar & bubbel!

Schyyyyy...nu börjar det....

Av Larsson - 26 augusti 2009 12:55


...när jag sitter här och redigerar, så slår det mig; man kanske skulle anordna en Galapremiärvisning! Ni vet, ett sånt där stort arrangemang med röd matta, särskilt inbjudna gäster å  snittar & champagne så det bara drösar om det.

Precis så där som man gjorde häromdagen med den nya Beck-filmen.


Jag kunde ju också bjuda in Persbrandt. Han blir säkert glad över några tips på trix till sin Rhodesian ridgeback.



Jag bockar av MEGASTAR.


Nu borde man väl ha nån dokusåpakändis också.

Hmm....vet ingen sån som har hund...hmm...tänker, tänker...


Nu vet jag - Linda Rosing!!! Osäker på om hon har nån hund men det är väl inte hela världen.

Förresten - hon som har så mycket "extramaterial" kanske kan göra en sån där "ballongtax" av sina....ja, av sina...ni fattar va´?... alltså de där hon har framtill....Kunde ju bli en jättehappening!!!


Sätter bock för DOKUSÅPAKÄNDIS.


Måste ha fler gäster. Bara två  känns lite tunt.

Blir knepigt att mingla, om jag säger så ;)


Låt se....Simon & Tomas, inredarna från TV3, Markoolio, Fantomen

- Ja, vaddå?? Han har ju nästan en hund å dessutom är ju han känd så det räcker. Sådeså!!


Vilka fler? Ja men självklart - ALLA ni bloggläsare förstås!!

Å ni behöver inte ha hund. Nääedå!!! Ni kan väl låna grannens eller nåt. I värsta fall får ni väl sno en...


Ujujuj, sicken premiär det kommer att bli!!!


Nu måste jag fortsätta med redigeringen. Och sen måste jag skriva inbjudningskort ;)


Av Larsson - 23 augusti 2009 22:38


Jaha, då var även dag två i detta filmprojekt avklarad.


Hur den har varit?

Ja, för att tala klarspråk så har den varit;


RENT FÖRBANNAT ROLIG :))

Det var upp i arla morgonstund - vid pass 8 iaf ;) - för att frukostera. Sen filmning, filmning, filmning, äta lunch, snabbfika, filmning, filmning, filmning, filmning, kaffe med tillbehör, vänta på att regnet skulle dra förbi, filmning, filmning, kort rast, ladda över innehållet i kameran till datorn, med skräck konstatera att en fil inte fungerade, snabbt ut för att ta den scenen igen å sen..............................gick luften ur oss!



Grabbarna Grus de sover redan. Djuuupt!!

Och faktum är att jag tänker göra de sällskap.

Mmmm, ska bli skönt...fluffa kudde...ställa fönstret på glänt...

....mmm....sträcka ut sig raklång.....- Gurra, maka på dig - jag vill oxå ha täcke......skruva ner huvudet i kudde....ahh, jag känner mig som

Sir Väs....zzzz....zzzz....

Av Larsson - 22 augusti 2009 23:08



Nja, så här med facit i hand, får jag väl lov att tillstå att den där spågubben / - gumman hade inte så fel ändå.

Det blev riktigt bra väder på em :) - så filmningen har gått enligt plan.


Åhh, så skoj det har varit! :)) Å Grabbarna...jamen, sååå de har jobbat!!

Särskilt Gusten (som numer titulerar sig Generaldirektör Gusten!) har visat oanade talanger.

- Det gällde bara att hitta den rätta rollen för honom, som "scriptan" Gunnel sa och där tror jag hon slog huvudet rätt på den berömda spiken :)


Ysterkvist har som vanligt, ivrigt agerat och tagit regi,  vilket renderat i mycket beröm.

Kanske att det blev lite väl mycket beröm för han börjar så smått bli lite dryg. Snudd på...lite divig. Jovisst! När vi andra (läs; människor) tog oss varsitt glas vin efter avslutat dagsverke då satt Ymer där och proppsade på att få en öl !!


 - Meeen hallååå...där går väl ändå gränsen, utropade jag lite sturskt.


Men hur det nu var så vågade ingen riktigt neka honom detta. Nä, det är ju en filmdag imorgon oxå och det gäller ju att hålla huvudrollsinnehavaren på gott humör annars blir man ju stående där med en film utan slut. Å det är ju inte skoj. För nån.... ;)


- Men du Ymer, detta får ABSOLUT INTE bli nån vana!!




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards