Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2009

Här kommer de sista bilderna

Av Larsson - 8 augusti 2009 14:54


Inte de sista bilderna överhuvudtaget -  nä, så lätt slipper ni inte undan! :) - utan de sista bilderna från torsdagens träff.


Vi avslutade ju dagen med lite trixträning. Det blev lite skämmas, lite sitta fint och hålla något med framtassarna till "Hur gör strutsen?"

Å alla hundarna var så duktiga, så duktiga!


Ymer han tränade på att blåsa såpbubblor. Det återstår lite innan vi är i hamn med detta trick. Det kniviga ligger i att få honom att förstå att han ska göra ett utblås (fnysa) mot "såpbubblehållaren" och inte dutta på den.


En annan knivighet i sammanhanget är att få det hela på bild :)

Tack snälla Anna för hjälpen!


Får vi be om största möjliga...

 K O N C E N T R A T I O N. . .


- Duktig Ysterkvist!




































 
 
Ingen bild

Karin med Y.D och A

8 augusti 2009 18:43

Jag kan inte se mig mätt på bilderna från "koncentrationlägret". Min familj inklusive hundar svälter medan jag frossar i alla fina bilder.
Jag säger bara såpbubblor, duktig Ymer.

 
Ingen bild

Larsson

8 augusti 2009 19:36

Karin; Hihihi, du är väl för rolig... :)

 
Erika

Erika

8 augusti 2009 21:42

Aah, men jösses! Detta är vad hunderiet handlar om! Tack! :D

http://www.stoltaebbas.se

 
Ingen bild

Larsson

8 augusti 2009 22:18

Erika; Varsågod! ;)

 
Isabel

Isabel

8 augusti 2009 22:52

Det där ser jag fram emot att se på film snart.

http://www.kennelviking.se

 
Ingen bild

Larsson

8 augusti 2009 23:19

Isabel; OK - ska jobba på de´! :)

 
Anna

Anna

10 augusti 2009 13:11

Men Larsson - du har ju redigerat bort dig själv på bilderna! Jag fotade ju faktiskt hela dig och inte någon konstig huvudlös varelse ;)

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Ingen bild

Larsson

10 augusti 2009 16:04

Anna; Nää, det var inte jag - det var redigeringsprogrammet!
Jag sa bara till det:

"- Ta bort allt onödigt" å VIPS!..........
å så försvann mitt huvud.

Knepigt va´? ;)

 
Ingen bild

Kusinen

10 augusti 2009 16:50

Vilken inspirerande sommar det varit som glöder vidare! & såpbubblor till o med!!!

 
Ingen bild

Larsson

10 augusti 2009 19:51

Kusinen; Jamenvisst!

Å tänk dig hösten...många långa mörka kvällar att tillbringa inomhus och bara låta fantasin flöööda.

De´du! ;)

 
Anneli

Anneli

14 augusti 2009 11:13

Vad duktigt att kunna blåsa såpbubblor. Mina "knäppisar" hemma, 5 st chihuahuor, bara tittade när jag blåste bubblor och sedan gick de iväg. Inte intresserade för fem öre.

http://hundisthlm.blogg.se

 
Ingen bild

Larsson

15 augusti 2009 09:17

Anneli; Hihi - nä, det är väl inte alla jyckar som går igång på den aktiviteten ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards